Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Knäck i lurarna!!

Av Sofia - 20 december 2016 19:23

Jag har inte knäck i lurarna, möjligen lite i hjärnan för tillfället. Hektiska dagar och allt som ska få plats rinner liter över… Dock har veckorna i december varit riktigt bra – massor har blivit gjort och papper och uppgifter blir undanröjda i god fart. Dagen hade tre riktigt bra höjdpunkter. Jag fick några knäckbitar av knäckproffset Susanne, min kompis. Skulle ätit lunch igår men så blev sedan inte fallet men jag fick en hälsning med några mycket goda knäckbitar och det värmde både hjärtat och gommen. En ”vän”lig gest! Annars har jag kunnat hålla mig ifrån alla skålar som står överallt med diverse sött. Anledningen är att jag helt enkelt inte varit sugen. Ibland är det otroligt gott att ta en bit men man behöver ju inte äta bara för att det finns. Vissa har helt enkelt svårare för det kan jag tydligt konstatera på resonmanget runt om kring.


Den andra av dagens höjdpunkt var en gemensam lunch för vår avdelning på restaurang Akropolis. Alltid kul när någon (i detta fallet vår chef) tar initiativet och sitta ned en stund med goa kollegor med något gott på tallriken. Idag bjöds det på lax med romsås vilket undertecknad uppskattar mycket. Tyvärr råkade saltkvarnen haverera när jag skulle förse mig så 1 dl grovsalt föll likt ett vackert snötäcke över härligheten. Suck!


Dagens tredje höjdpunkt blev att öva i Norra Sandsjö kyrka inför Julafton. Alla förkylda människor runt omkring mig har peppar peppar inte vidarebefordrat några baciller till mig så rösten känns bra och jag är pigg. Sångerna är klara och nu kan vi bara invänta lördag kl. 12.00 Hoppas som vanligt på mycket folk vilket det också vanligen är just på denna julbön. Bra tid – man hinner få en lugn och fridfull stund i kyrkan innan maten ska fram på bordet och Kalle Anka börjar och tomten kommer..


Det finns fler höjdpunkter idag vid närmare eftertanke. Den är nu. Brasa i Landsbro och pusta ut efter ännu en dag. De bästa stunderna är gratis (nästan – björkved är ju värdefullt).


God kväll!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards