Direktlänk till inlägg 31 december 2016

Gott Slut och Gott Nytt!!!

Av Sofia - 31 december 2016 17:06

2016 års sista timmar. Många är vi som "turen" att ha nyårsfesten och stekoset lägger sig som en dimridå i absolut heeela huset. Har precis duschat bort det så no worry gäster!! Jag och Jonas kommer att lukta gott. Vi har slutat stöka i köket nu och det blir alltid MER än man tror trots att vi bara har varmrätten och snacks till välkomstdrinken. Gästerna har med sig förrätt och efterrätt. Check! Det blir bra.


Reflektion över året som varit. Jag tänker inte skriva ett enda ord om IS, våld och terror. Jag orkar helt enkelt inte. Jag ska fokusera på positiva saker. Mina underbara barn som växer och utvecklas. Jo, jag har haft och har ångestklumpar i magen för vissa familjemedlemmars skolgång och betyg men innerst inne och med Herrens hjälp vet jag att på något vis ordnar det sig. Kreativiteten flödar för dito barn och jag älskar att se hans verk. Jo, Elin blev Henry under året som gick men i ärlighetens namn har det inte så stor betydelse. Personen i sig är stark och jag är lyckig när Henry är lyckig. Johanna har på papperet blivit Vetlandabo och det är trevligt. En mycket trevlig sambo har hon och hon trivs med livet. David spelar bandy och kämpar på i skolan med bravur i båda. Hans talang i målet beundrar jag med sådan stolthet så jag kan inte beskriva. Stella går från barn till tonåren nästa år och hennes aptit på livet och skolan går inte att beskriva. Så underbart att följa alla barn, i varje ålder.


Å Jonas, ja jösses - ett år till har passerat i vårt gemensamma liv. Att även få ta del av hans tre fina barn är en stor stor glädje. På sätt och vis känns de ju som mina fast de inte är det, ett dugg. Ett fantastiskt år för oss har förlutit och jag undrar i mitt stilla sinne vad jag hade gjort utan honom. Stöd, tröst, glädje, kärlek...så mycket ger du mig dag ut och dag in. Dessutom är du sååå duktig på att bryna fläskfiléer...


Det jag önskar mig mest av allt är att allt får bli som det är. Att mina barn får vara friska och glada, att mina föräldrar får vara friska och pigga ytterligare ett år till. Mer kan man inte begära!!!


Å tack alla mina fina läsare. Ni är många och jag blir varm i hela kroppen när jag blir läst får fina kommentarer på mina inlägg. Att skriva en rad om livet, om mörker och ljus är en lisa för själen. Vissa kanske tycker att jag lägger ut livet offentligt. Go ahead, varsegåd - tyck det! Jag tror gott om folk och tror inte att någon enda människa vill vända något emot mig. Det måste ändå vara en bra grundinställning!! Senast igår träffade jag en f.d jobbarkompis på ICA och hon läste min blogg regelbundet. Så kul!!!!


Ha ett fiiiiint avslut på 2016 och en god början på det nya året 2017. 


 

Januari 2016. De tre duktiga bandykillarna Oskar, David och Hampus får delta i VM i Finland. Slutade på en hedrande silverplats.

 

Henry fyller 16 år.

 

Nyår förra året. Vad ett år går fort!!!


 

Vi var på en underbar Darin-konsert.

 

Henry fotar Stella i vintern...

 

Ny bil. Privatleasing - ett mycket bra beslut!!


   

Påskmidda hos oss!!!


 

Vi tog en helg i Göteborg och käkade gott med Jonas dotter Micalela

 

April - Johanna och hennes pojkvän och "svärmor" går modevisning i Vetlanda

 

Stella har cheerleadinguppvisning

 

Kurs i Stockholm och skrivna ord hjälper när jag blir saknig....

 

Jodå, ett Göteborgsvarv är avklarat. Så nöjda - så glada

 

Maj - Johannas födelsedag firar vi


 

Juni - Stella och Tindra hjular. Det gjorde jag med och löparsäsongen var spolierad för några månader framöver...

 

Midsommarkväll. En het dag och en ljummen kväll.

 

Mina kusinebarn Hanna och Lill-Sofia. Fest för Hanna 40 år och hennes mor och far 70 år.


 

En ljuvlig kväll hos vännerna Mats och Nettan Fridsäll i deras nya stuga vid sjön. Stella hade kul med bubblor.

 

Kusin Kristin tar studenten. Här med hela familjen.


 

Vi besökte kusin Eva-Lena i Mora. Så härligt!!!

 

Några sköna dagar i Göteborg

 

Syskonen Karlsson. Anders, jag och Pelle vid Runstenen i Norra Sandsjö

 

En magiskt fin sommarkväll hos min bror i Norra Sandsjö


 

Erik Karlsson kommer hem till Landsbro på besök. David blir sååå stolt att få va med på kort ihop med sin ido.

 

Stjärnan som Vetlanda kommun gav Erik

 

Far och son

 

Kräftskiva hos mor och far

 

World Cup Hockey 2016. Vi är på plats i Toronto. Så maffigt!!!

 

Inte bara hokey - vi hann att se Niagarafallen oxå.

 

Toronto i bakgrunden - Jonas och jag i förgrunden VILKEN RESA!!!


 

Incit användarträff i Stockholm med fina kollegorna Carina och Pelle!!

 

En av alla myskvällar i Landsbro framför brasan


 

Kväll i Landsbro med Nettan och Mats och mina barn

En kväll i Nässjö med nära och kära

   

Fina kusin Elisabeth och Micke på besök i Landsbro


 

En go lunchpromenad!!!


 

Kidzen samlade!!

  

Min bästis Susanne och jag går på KENT's avskedskonsert!!

 

Vinterpromenad

 

Mamma och pappa på JULDAGEN!!! Love U!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards