Alla inlägg den 7 januari 2017

Av Sofia - 7 januari 2017 20:46

Vi tog sovmorgon idag till kl 8.00 Det kunde vi unna oss. Många muskler kändes idag - såna jag inte brukar veta om. Förmodligen eller med säkerhet beroende på all montering av köksskåp igår. Jag förstår att fenomenet gym är en senare uppfinning. Tänk förr när de flesta kroppar fick slita och jobba varje dag, då behövdes inga maskiner att bygga muskler. Tänk om, jag som idag, skulle knacka ned kakel varje dag, då skulle nog mina armar vara grymt mycket mer muskliga. Jisses vad kakel det var när man började på - å det satt som berget. Men med stämjärn o hammare så lyckades det fint. T o m David fick prova och han lär ju få testa igen om det nu blir bygg- och anläggning på gymnasiet till hösten.

Tre vändor till tippen och så var nästan hela gamla köket borta. Där det finns vatten och ström får vi avvakta med tills behörig snickare kommer. Så nöjda och glada för dagens arbete har gått så bra. Barnen har hållit till godo med Thai-rester från igår och de väntar precis som vi med spänning på fortsättningen.

Jag började dagen med att skotta snö när Jonas for fram med kofoten. Tårarna rann medan jag avlägsnade snön. Mamma ringde berättade att min fina moster Maggan nu hade fått frid. Jag har tänkt på henne så mkt senaste tiden. Hon fyllde 80 år i höstas - hur pigg som helst. Jag och mamma sjöng på hennes fest. Det är så fruktansvärt sorgligt. På så kort tid tog sjukdomen allt liv hon hade. Att få leva så länge är fint men när det går så fort till slutet - inte rättvist - så sorgligt ledsamt.

Alla tankar till morbror Gösta idag o mina kusiner Kalle, Nicke, Boel o Tidde med familjer.

Krama varandra ikväll! Ingen vet hur morgondagen blir!!

Lite märkligt med solglasögon mitt i vintern men jättebra mot kakelflisor..

Klart David ska testa!!!

Det kök som idag åkte på tippen kom från Kalmar - april 1975

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards