Alla inlägg den 26 januari 2017

Av Sofia - 26 januari 2017 20:40

Nu är det ju ingen matblogg jag driver, inte heller någon träningsblogg (även om dessa inslag återfinns med jämna mellanrum eller mer eller mindre ofta). Livet består ju av så mycket mer o det vill jag på något sätt förmedla när jag skriver om mina dagar. Skrivandet är både förlösande o energigivande. Så är det!

Till kvällen gjorde vi varma mackor. Förr i tiden - för längesen brukade jag göra mackor med mosad makrill, lök o över la man ett täcke av hårt vispad äggvita blandat med majonnäs. Gratinera i ugnen och det är himmelskt gott. Så fick det bli till kvällen. Till de vuxna vill säga. Jag har inte lyckats överföra min förtjusning för havens och sjöarnas innehåll till någon av mina barn. Undantaget är Johanna som i varje fall äter vissa ädlare sorter som lax. Barnen eller ungdomarna fick mackor med bacon o ost. Inte fel det heller.

Nu är vi mätta o goa och tittar på lyxfällen. Det är så sorgligt att se människor som har raserat sin ekonomi helt o hållet. Att inte ens öppna breven från Kronofogden - då har det gått långt.... Har tack o lov aldrig fått några som ska öppnas. Varför SMS-lån är tillåtna över huvud taget begriper jag inte. Sorgligt på hög nivå. Årets fattigaste dag är förbi BTW o i mon kommer lönen...... Fortkörningsboten är betald men makrillmackor lite oftare gör utgifterna mindre....

Ha en fin kväll!

Vuxenmacka till vänster o barnens till höger.

Frågan är vad som nödvändigt? 30 rosor för 100 kr på ICA var inte nödvändigt MEN vad glad man blir när man ser dem!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards