Alla inlägg den 5 februari 2017

Av Sofia - 5 februari 2017 19:20

Ja, det var ju ett tag sedan Henry fyllde 17 år. Den 11 januari men igår kunde vi samla nära och kära (släkten). Inte alla men de som var här förgyllde vår kväll med råge. Så mysigt och all "ny" mat Jonas och jag knåpat ihop under dagen smakade gott. Kul att också få visa nya köket för min bror Pelle och Monica, mor och far, Johanna och Alexander. Till förrätt blev det asiatiskt soyalax med syrade grönsaker och stark wasabisås. Alltså - I love!!! Snabbgravad lax med soya och ingefär - så gott!!! Till huvudrätt blev det gryta med kyckling, salsiccia, oliver och svamp + ris. Inte för att ris är någon av mina större favoriter men jasminris till gryta funkade riktigt bra. Till kaffet blev det mormors goda tårtor - såna där fluffiga perfekta bottnar - lagom saftiga och vanilj, grädde och jordgubb i en god och salig blandning. Jag hade inte 17 små ljus till garnering men det löste jag på ett helt eget sätt.....


I dag har vi hunnit med en lång runda i skogen, en halvlek av NIF's P16 mot Tjust i Stinsens arena. De vann slutligen med 15-1. Grattis!! Å så skjutsningar till och från Cheerleading för Stella inkl. en biltvätt vilket var mer än behövligt. Som grädde på moset denna dag vann Sverige WM-finalen i bandy efter 5 år av förluster mot Ryssland. I sista minuten dessutom. Riktigt bra jobbat!! Grattis Sverige - HURRA vad "VI" är bra!!


En roligt helg har passerat med blixtens hastighet. I morgon är det ny vecka, nya arbetsuppgifter och nya utmaningar!


Ha en fortsatt fin söndagskväll!!!


 

Mina fina! Alexander, Johanna, David, Stella och Henry. Alexander är ju inte "min" men lite.... :)

 

Jag och den äldsta - så gott när hon ibland är hemma!!!

 

Alexander, Jonas, Pelle och Monica, far och mor

 

Jodå, lite sneglade vi och ett halvt öra mot Mello. Låt nummer 7 var överlägset bäst enligt majoriteten!!!

 

Stella och Henry!!

 

Gooooood tårta!!! Om man inte har tillräckligt med ljus får man lösa det med lite....matte!!!!

 

Dax att blåsa!!!

 

Jag fick oxå en paket..... Tack snälla mor och far för det vackra svarta trädet som ni så fyndigt köpte förra helgen åt mig! Överraskning!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards