Direktlänk till inlägg 9 februari 2017

En gammal träslev!

Av Sofia - 9 februari 2017 19:17

Torsdag. 9 februari. Vinter. Kallt. Kände mig som en mumie på lunchen när jag valde promenad runt Träslända. Många lager kläder på kroppen så till och med rörligheten blev lite sämre. Det gick fortare än vanligt idag, just för att hålla värmen. Man läser minus 5 på mobilen men ?känns? som minus 11. Kan tycka att det känns åtminstone minus 20, i varje fall i början. När jag är i slutet av turen känns det som nollan. Positivt! Så resultatet av ovan är alltså att promenera sig igenom vintern. Synd bara att jobbet inte tillåter det. Tänk när man blir pensionär ? då kan man gå hela dagarna om man tycker det är kallt.

Krassliga barn hemma. David hemma två dagar och har inte kunnat träna bandy. Henry knaprar halstabletter och är blank i ögonen. Stella hade nationellt prov i svenska så henne var det inte lönt att hålla hemma. Det kunde hon bara inte missa. Idag var hon dock i skolan och jag mötte henne på min tur vid Norråsaskolan då hon var på väg till hemkunskap med sina klasskompisar. En varm kram fick jag av henne och fick information att de idag skulle göra pizzamacka. Låter gott. Hon längtar nog mer efter mannagrynsgröten till kvällen vilket jag har lovat hela veckan. Inte den nyttigaste gröten direkt men ack så god då och då. I gröten har jag en gammal träslev som har hängt med sedan jag flyttade hemifrån. Gjord av min äldste morbror Gustav som nyligen fyllde 101 år. Gör om det om ni kan? Både träsleven o åldern...

Soffhäng och TV. Vardagsliv. Det finns inget som slår det. Värme från mannen bredvid o barnen och filten.

Ha en fin kväll

Gustav Rydén - skapare av sleven!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11
12
13 14
15
16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards