Alla inlägg den 11 mars 2017

Av Sofia - 11 mars 2017 12:23

Har precis åkt förbi Hornborgasjön, detta omtalade paradis för ornitologer så här i trandansande tider. Vi såg många parkerade bilar men inte så många tranor som rörde sig.

En underbart solig dag o det vårvintriga landskapet är vackert så det gör ont. För det är väl nu det snart börja göra lite ont - när knopparna börjar brista.

Det gjorde inte så ont att sätta sig i bilen för några timmar sen, kaffetermos med och resultatet från målservice som visade att NIF P16 vann första matchen med 6-4. Mot just Lidköping eller Lischöping som de säger själva. Kl 14.30 är det dax för andra matchen i detta slutspel mot Tillberga. Då är Jonas o jag på plats. Hoppas såklart på seger. Det är duktiga o bra lag som spelar denna helg - annars hade de ju inte varit i slutspel. I morgon spelas match mot Sirius. David sa i torsdags kväll: "Åhhhh, jag är så taggad". Härligt att höra. Sport när den är som bäst!

I kväll checkar vi in på hotell Rådhuset (f.ö samma hotell som bandykillarna o övrig inblandad stab). Är dock lite tveksam till om grabbarna kollar på Mello som som vi ska göra! En riktigt kul helg! Jag tippar Nano, Wiktoria eller Jon-Henrik som segrare i denna tävling. I cupen tippar jag på Di Blåe...

Ha en fortsatt solig lördag!

Ps. Grattis till Alexander i Sandrydet som fyller 17 år dagen till ära! Vilken fin dag du fick!

Vackra Sverige - Hornborgarsjön men inte så många dansande tranor

Sände bilden på sjön till min fågeltokiga mamma, hon sönde denna. Snödroppar som kämpar mot Kung Bores förhoppningsvis sista attack.

Gött att se detta resultatet på målservice! Heja NIF

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards