Direktlänk till inlägg 12 mars 2017

Fel låt vann MEN rätt lag vann

Av Sofia - 12 mars 2017 13:26

Med två sköna segrar för NIF P16 i slutspelet igår väntade match mot Sirius idag kl 9.30 i Sparbankens arena i Lidköping. Vilken pärs!!! Hjärtat får ett riktigt motionslopp även om kroppen sitter hyfsat still. Det såg illa ut ett tag. Underläge med 1-4 och med vetskapen att det hade räckt med oavgjort fick det alltså inte bli förlust. I andra halvlek taggade di blåe till (eller så slappnade Sirius av) och det hände grejor. Hela tre blåa hörnor small in i målburen vilket är ganska unikt för att vara NIF.

Med några minuter kvar av matchen stod det 5-5 och då hade föräldrar o andra nära o kära på läktaren sjungit (skrikit) om blommor i morsans hatt fem gånger.... Å vi fick skrika en gång till! SEEEEGER!!!! Så skönt när slutsignalen från visselpipan ljuder o se de duktiga grabbarna göra segersälen på isen! Så häftigt. Nässjö spenar SM-final nästa helg i Örebro! Starkt jobbat hela säsongen. Stolt och tårögd kramade jag om David vid iskanten - magisk känsla!! Att se euforin i hans ögon där o då - mäktigt!!

När hjärtat återfått sin mer normala rytm åkte vi ut till Läckö slott och tittade på historisk och vacker omgivning. Ett fantastiskt ställe som jag verkligen skulle vilja återbesöka när slottet är öppet.

På hemvägen stannade vi till vid Hornborgarsjön men inte heller idag ville tranorna dansa. Men det finns ju affischer...

Mellokvällen grottar jag inte så mkt i. Jag (å de flesta av det svenska folket) ville ju att Nano med "Hold on" skulle vinna så ja - fel låt vann. Detta är ju Sveriges fest - varför låta Europa va med o tycka överhuvudtaget. De får ju säga sitt i maj? Ja ja -vinnarlåten bar inte dålig men den berör mig inte.

En härlig helg med stor dramatik är snart till ända! Minnesvärt!

Segerglad målvakt - David Storme

Segersälen

SM-final väntar nästa helg

Läckö slott o vi

Tyvärr var det mesta stängt men slottet ligger ju kvar....

Mellokväll

Hotellrummets toalett - Här gjorde jag en risk- och konsekvensanalys....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards