Alla inlägg den 16 mars 2017

Av Sofia - 16 mars 2017 20:41

Idag fick jag ägna mig några timmar åt min bisyssla – att sjunga. Öva inför lördag. På lördag förmiddag har mamma,  jag  och faktiskt också pappa den äran att vara inbjudna till Frälsningsarméns café för att underhålla med sång och musik.  Senast vi var där var en solig vårdag 2013 och som vanligt ska det bli jättekul. Så tacksamma och vänliga människor som uppskattar det man gör. Efter att vi har sjungit smakar det extra gott med en kopp kaffe och gott tilltugg.


Det var lika skönt att få kaffe med gott tilltugg hos mor och far i Torset denna eftermiddag. Det händer alltför sällan att man sitter ned en vanlig vardag och umgås, alla har sitt och framförallt har mamma och pappa sitt. Detta var den enda tiden de kunde denna vecka. SPF-möte, boule och mängder med grejer finns i deras kalender. Å det är ju toppen att pensionärer har fullt upp. Jag flexade ut lite tidigare från jobbet och fick några goa timmar med mina fina föräldrar.


Efteråt blev det naturligt att åka till Landsbro – en riktigt god pizza från Landsbro enda matställe har intagits och de är sååå goda. Nu sitter vi framför brasan och njuter. Det är ju lite synd att man inte kan flytta en kamin…lite smidigt..


Natti, natti!


 

Mor o far i ett trivsamt kök

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards