Alla inlägg den 18 mars 2017

Av Sofia - 18 mars 2017 16:49

Lördag den 18 mars. Vaknade tidigt och gjorde ordentlig frukost, havregrynsgröt och kokt ägg, till pojk som skulle iväg på SM-finalresa. Det gäller att ladda väl. Laget och ledare åkte redan idag (matchen är i morgon) till Örebro. Så kul för grabbarna i P16 att få göra denna resan. Jonas skjutsade upp David till Vallen för avfärd och jag joddlade upp mig här hemma. Kl. 11 var det dax för mig och mor samt pappa att sjunga på Frälsningsarméns lördagscafé. Som alltid lite anspänning.


Det blev en riktigt bra stund. Många härliga människor kom för att titta (lyssna). Mamma inledde med att berätta lite om de sånger vi skulle sjunga, lite vår, lite fred, lite miljö, lite andligt, lite annat, alltså en salig blandning. Pappas nummer "Ja e fattig bonddräng" var för dagen den allra bästa sången enligt mig och jag märkte verkligen hur han tände till när han sjöng. Vi blev applåderade många gånger och folkket där är så otroligt vänliga och framförallt tacksamma. Är så glad och tacksam att jag får genomföra detta med mina föräldrar. Om ni bara visste! Suveränt god fika bjöds vi på efteråt.


Tidningen köpte vi oxå, dagen till ära. Efter mina egna påtryckningar i tisdags kom det en lite blänkare om att NIF's P16-lag gått hela vägen till SM-final i Örebro men jag hade hoppades på ett lite större reportage inför morgondagen. Det går ju väldigt bra att skriva fetstora rubriker om NIF's A-lags kvalfiasko men att det händer lite positivt i ungdomslagen är ju tydligen svårt att lyfta fram. Ja, ja - hursomhelst är jag redan nervös inför morgondagens match och jag hoppas så det värker att NIF segrar över Hammarby.


Nu sitter vi rätt möra i soffan. Den tänkta två-timmarspromenaden blev till tre timmar, efter lite vilse...eller ska man kanske skriva utforskning av nya vägar. Tacos väntar i kväll och solen lyser från en fin himmel. Njuta!!!


 

Sång med mor och far



Nu grönskar det!!
 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards