Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

Silvernack igen och småländsk härlig återvinning

Av Sofia - 21 mars 2017 19:59

Några dagar så här efter helgen känns silvret som grabbarna fick ännu härligare än just i söndags. David är så nöjd, med både medalj, insats och hela säsongen. Nu är alla träningskläder tvättade inkl. matchtröja nr 32 i grönt, rött och vitt. De behöll sina färger i rätt nyanser även efter tvätten med andra ord. Kan ibland hända saker inne i den där trumman beroende på materialet… Läste tidningen igår och man blir bara lite trött. ”Snöpligt finalslut” för grabbarna i NIF P16. Vänder man på bladet står det om HV 71’damer ”Vi har vunnit ett silver”. Jag vill påstå att det var precis vad bandygrabbarna gjorde och framförallt när truppen bara bestod av 14 grabbar. Trots att det naturligtvis hade varit mycket roligare med ett guld kan man ju sätta en roligare rubrik....


Å så har vi äntligen beställt de tapetrullar som går åt till 4 x 4 fondväggar till ovanvåningens fondväggar. Jag är tacksam att inte hela rummen skulle tapetseras. Min plånbok är ännu gladare eftersom Stella lyckades välja en tapet som kostade 890 kr rullen. Till hennes fondvägg behövs 3 rullar….. Ja, ja – jag har ju lovat detta ända sedan jag flyttade in så det är bara att hugga i och tjura på. Vi har varit på Rusta och kollat och där finns faktiskt fina våder, dock har jag hört att de är svårtapetserade. När man sedan kommer till en affär med lite mer proffsig hjälp (ursäkta Rusta) finns ju miljarder kataloger att välja på…….vilket inte gör det hela lättare. För vissa (David) gick det dock fort. Han var inte med i butiken så jag tog ett kort på EN tapet som jag tänkte kunde passa honom och svaret kom blixtsnabbt. ”Japp, den blir bra, ta den” Stella kunde nog sovit över i butiken…. Mängder med vit färg har också inhandlats, penslar och rollers, tapetlim etc. Vi vet med andra ord vad kvällstiden kommer att fyllas med framöver. Spackla hål och ojämnheter är klart. 


Hade tänkt att även införskaffa fasadtvätt (till vit balkong och altan som efter vintern har fått en något mörkare ton) samt fönsterfärg för att bättra på karmarna invändigt. Men jag fick ett bra råd från min näre och käre medhjälpare. ”Lugn och fin Sofia, vi börjar med rummen”. En riktigt bra och god idé! Gjorde en annan riktigt bra affär igår. Sålde tillbaka mitt begagnade kylskåp som jag på valborgsafton förra året fick akut utkört av en Göte (förövrigt ett stort reportage om honom i tidningen idag, han har sålt vitvaror i Nässjö sedan 60-talet). Det funkar ju så han hämtade det gärna. Denna fina idé kom också från Jonas… Istället för tippen tjänar jag nu en ringa slant på kylen som tar lite för mycket plats i förrådet. Härligt småländskt!


 


 

Ja, lite hur man väljer att skriva rubriker...

 

En bild från söndagens läktare i Örebro. Under den stora NIF-flaggan (täcket) står mängder med folk inkl. undertecknad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards