Direktlänk till inlägg 22 mars 2017

Vit färg all over och raggmunk, Anton 24 år och KENNETH

Av Sofia - 22 mars 2017 20:32

Målning av rum startade igår. Jag började med stor entusiasm och dessutom övertro på min simultanförmåga. Jag kunde inte hålla ett tråg med färg i vänster hand samtidigt som jag koncentrerade mig på att rolla väggen uppe vid taket (som högst 2,60 m). Plötsligt kände jag att det blev blött och lite "tung"” på vänsterbenet. Tittade ned och vit färg från tråget rann i en strid ström på min mysjacka och träningsbyxor. Så extremt klantigt. Av med alla kläder snabbt och blöta upp i vatten - färg är numera vattenbaserad vilket är en väldig tur. Efter ett varv i tvättmaskinen är färgen borta. Jag fortsatte att måla tämligen lättklädd – för säkerhets skull...


I kväll kör vi omgång nr två i Davids rum och påbörjar Stellas rum. Ganska trevligt att måla över den pastellblåa och den pastellrosa färgen och göra rummen lite mer...ungdomliga. David har inte heller varit helt nöjd med sina gardiner, jag tog nu ned dem och hängde upp dem i vardagsrummet. Här har accentfärgen varit vinrött men byter succesivt ut detta mot vitt. Rummet blev helt annorlunda – ljust och jättefint! De passade mycket bättre där. Jag älskar när jag kan återanvända saker och inte bara hiva dem för att köpa nytt. Nog för att det drog lite i köptarmen när jag var inne på Jysk en kort sväng igår… De hade ju mycket fräscht i vitt. Jag höll mig dock och fick inget uträttat där. Madrasskydden för 180 sängar, som jag gick in för att köpa, var slut.


Eftermiddagen satt jag i Stora salen i Stadshuset – utskott grundskola/förskola. Ett par trevliga och som alltid intressanta timmar. Det höll inte på så särskilt länge idag så jag kunde återgå till jobbet för att beta av arbetsuppgifter. Det känns stressigt på jobbet nu. Vi är helt klart underbemannande med tanke på alla uppdrag vi har. Jag försöker hålla fokus på nuet och inte allt som borde göras. En sak i taget. Inte ens Tekniska Serviceförvaltningen kan trolla även om många andra lever lite i den villfarelsen. Dock är det ett trevligt betyg – att vi gör bra saker och att vi har en bra kompetens. Satt i telefonkö till Skatteverket en halvtimme idag, innan jag kom fram. Jag ville undersöka varför fastighetsavgiften betr. en fastighet hade ökat från 2,5 miljoner till nästan 7 miljoner. Sånt kan man inte bara ”köpa” – man vill ju veta varför. Man ska se på kommunens pengar som sina egna – det är ett hett tips om man vill ha koll på kostnader! Personen i andra änden hade inte svar på den frågan men skulle kontakta en kollega och återkomma.


Efter målningen stekte jag raggmunk. Barnen utbrast ”JA” i kör när jag föreslog rätten och det är lite vardagslycka när barnen blir nöjda över sådant. Återigen – småländskt och billigt!


Ps. Stort grattis till mitt äldsta syskonbarn som fyller 24 år i dag. Anton Karlsson som befinner sig på andra sidan jordklotet. Hoppas du har haft en toppendag eller har – för dina tider stämmer inte på en fläck med Sveriges.

Ps. 2. Grattis även min älskade far Kenneth. Din namnsdag idag!! Namnet betyder vacker. Det är du på både in- och utsidan!!!


 

Duktig tös!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Onsdag 27 mars 19:24

Medborgarbudget - en värdefull demokratisk process. Ut på tur! Förmiddagen ägnades åt att besöka resultatet av medborgarbudget i våra kransorter. En demokratisk process där folket får rösta och bestämma vad som blir verklighet av pengarna. Så värdefu...

Av Sofia - Tisdag 26 mars 18:58

Igår kväll var det gruppmöte för vårt parti, Centerpartiet. Bra diskussioner och gott fika - tack Tommy, engagerade medlemmar och god stämning. Vad kan man mer önska tänker jag. Det är mycket som händer och det stundar ett EU-val eller EP-val som det...

Av Sofia - Lördag 23 mars 16:38

I går morse fick jag bevittna hur den sista elstolpen fick fot, eller hjul. Luftledningarna är nu borttagna här i vårt område och en traktor for iväg med den. Äntligen blev vi av med vår fula ledning som förstör våra utsiktskort. Det är verkligen ett...

Av Sofia - Fredag 22 mars 19:07

Samarbete och samverkan är ett ord som har genomsyrat arbetet i kommunen sedan jag tillträdde för cirka ett år sedan. Det har verkligen gjort oss alla mycket mer medvetna om fördelarna att samverka både när det gäller det på politiska planet och i ve...

Av Sofia - Onsdag 20 mars 20:43


Skön tystnad smeker mitt öra Endast vinden hörs och läker mina vintersår Snövit matta lurar mitt öga Jag ser vinter men känner vår Kylan biter i min kind och håller isen envist kvar Från klockan sex till sex ser jag sjö och horisont Marstid...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards