Alla inlägg den 26 mars 2017

Av Sofia - 26 mars 2017 15:28

Vi förlorade en timme i natt och som alltid känns det som om vi hade behövt den som bäst just då. Eller i morse. Tröttare än vanligt och det berodde antagligen på att festen igår var roligare än vanligt. Det var längesen jag dansade så mkt och spontandans på middagsbjudningar händer inte så ofta. Jag fick till o med upp Magnus Uggla....eller jag menar Jonas. Han blev dock lite yr. Det framgick dock inte om det var snurrarna eller den goda drycken det berodde på.

Tusen tusen tack för en superkväll Nettan o Mats. Så härligt att få vara era gäster! Att bli bjuden på en Biff Rydberg a' la Tore Wretman-style - det är lyx. Det är gourmet. Så vansinnigt gott. Å alla goda ostar....kunde aldrig få nog och DET är gott betyg från mig. Vi krympte världen igår då det visade sig att det andra bjudna paret kände samma människor som vi. De bodde på Visingsö där en av mina kusiner bor. Dessutom var hon farmor till en av mina bekantas barn. Häftigt i sig!

Idag har vi knallat en o en halv mil. En underbar paus i solen vid Bjädesjöns badplats tog vi oss tid till. Vatten o choklad. Bjädesjös säteri låg vackert intill.

Å nu bara längtar vi in o börja tapetsera... Eller inte. Dock har vi fått en bra dos av D-vitamin och sol idag så det är bara att hugga i.

Ha en fortsatt fin söndag!!

Vi hann med ett besök hos Johanna och Alexander innan vi skulle vidare.

Tyckte Johanna var slående lik John Bauers Tuvstarr igår.

Skönt med paus vid fina Bjädesjön.

Jonas vid en märklig sten, täckt med ormbunkar.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards