Alla inlägg den 11 april 2017

Av Sofia - 11 april 2017 20:40

3 byten bara idag. Före detta kolonilottsarrendatorer överlåter sina lotter till andra innehavare o det är så när vårluften kommer. Eller möjligen när fakturan för arrendet kommer i början av april - det blir som en påminnelse "ja, just det - jag skulle ju inte ha lotten längre". 570 kr om året kostar det att arrendera en bit mark av kommunen o med tanke på administrationen o allt fix omkring detta så är det inget kommunen (Tekniska Serviceförvaltningen) blir direkt rik på. Personligen är det ändå en fin - just service av kommunen - att tillhandahålla dess lotter. Att ha en lägenhet utan trädgård eller odlingsmöjligheter kan vara väldigt lessamt om du har gröna fingrar. Å då kan du arrendera en lott. I söndags gick förbi ett av våra områden (Åker) på vår kvällspromenad o det kan liknas vid en myrstack om våren. Det börjar så smått röra på sig nu.

Å nu i kväll kan jag konstatera att jag traskat 16 989 steg o därmed avverkat 13,7 km. Ingen "träning" eller löparrunda, "bara" vardagsmotion. För en kontorsråtta är det väl godkänt o inte så bara - det är skönt bra! Gå till o från jobbet, ta en lunchpromenad o sedan ned till Jysk o Willys o vända. Blir stolt över mig själv när jag låter bilen stå o använder kroppsdelarna jag fått. Nytta o nöje!

Å Jonas njuter bredvid mig. Frågan är bara om det är jag som är föremålet för detta, just nu. Jo, det är det också men "de finaste tavlorna" har han nu fått upp. 10 minuter mellan skotten så självklart måste båda hornen upp på väggen!

Ha en fortsatt fin kväll!

Check!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8 9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards