Alla inlägg den 5 maj 2017

Av Sofia - 5 maj 2017 11:29

Den orkester som nu underhållit huset en tid framåt kvällar o nätter i form av hosta i tre olika stämmor har så sakteliga slutat att spela. Den har inte avtagit helt men vi är ljudlösare. Henry, jag o Jonas - som stått för tonerna (lätena) är bättre. Jonas har ju inte haft lunginflammation men man kan hosta o vara förkyld ändå.

Min egen sjukdomsperiod har nu varat över två veckor vilket betyder att "jobbet" (min chef) var här med en krya-på-dig-blomma igår. En helt underbar pelargon - årets pelargon 2017 - Princess Mary. Den ska placeras ute på altan då jag har en känsla av att den där kommer att trivas bättre. Härlig gest från arbetsgivaren. Bars det gör mig piggare. Saknar jobb, saknar kollegor, saknar fika kl 09.00 och social samvaro!!

Stella förgyllde gårdagen med bakning. Hon ville baka cheesecake o när mamma inte orkade vara med löste hon det galant på egen hand. Det blev ju 40 frågor men jag svarade i vertikalt läge o hon kom till mig t.ex o visade om äggvitan var tillräckligt hårt vispad. När hon till slut vågade vända skålen upp och ned över huvudet - check!

Vi kollade på "Det stora tårtslaget" i går kväll (Stellas önskan) och här snackar vi tårtor. När de igår presenterade sina konstverk kan jag bara konstatera... Vackra och otroligt fina skapelser men jag blir inte ett dugg sugen på att smaka. De ser inte goda ut med alla sina grälla färger, all sin sockerpasta och krusiduller. Å det är väl lite meningen...att man ska bli sugen?

Tröttheten ligger som en blöt filt över mig men nu är det fredag och det kryper i kroppen. Den vill upp och röra på sig. Jag rör mig runt i huset i sakta mak och jag behöver inte lika ofta bara sätta mig o pusta ut. Hoppas helgen gör snabba framsteg och att orken är tillbaka hyfsat till nästa vecka!!

Ha en fortsatt fin fredag!

Ps. Idag håller jag tummarna för mor och far som kvalar till SM i boule i Anneberg. I år äger SM rum i Vetlanda så jag vet att mina tävlingsinriktade vinnarskallar till föräldrar vill dit!!

Vacker krya-på-dig-pelargon

Fina Stella bakar cheesecake - så god!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards