Alla inlägg den 10 maj 2017

Av Sofia - 10 maj 2017 18:32

Arbetslust!!! Den ena dagen efter den andra går i sakta mak, rent fysiskt. Dock inte när det gäller hjärnverksamheten. Är glad för att arbetslusten är så stor som den är. Det är så skönt att vara tillbaka på jobbet och beta av det ena efter det andra. Tillfredsställelsen är stor. En go känsla.

När jag kommer hem på dagarna är jag tröttare än trött. Igår skulle vi tittat på programmet ?det stora äventyret? där norska laget tävlar mot det svenska laget. Spännande utmaningar där de förutom kluriga uppgifter ska vandra mot civilisationen genom snårig och svår terräng i olika världsdelar (Afrika och Asien). Igår var det bara en som tittade och det var inte jag, slocknade så fint kl. 20.00 i soffan. Trots detta kunde jag sova hela natten så kroppen behöver antagligen sömnen. Då missade jag också nattens spännande match mellan Ottawa och New York Rangers. Vaknade inte av sambons tittande på datorn bredvid mig även om jag borde hört Jonas glädjevrål då Ottawa gick till SEMIFINAL i NHL?s slutspel. Nu brukar inte Jonas vråla särskilt mycket, varken vid förluster eller vinster men inatt var han extra stolt och bara myste?. Tror jag det. Extra kul att vara EK65?s pappa. Jisses vilket slutspel han och hans lag har gjort (gör). De har inte varit i semifinal sedan 2007 så visst är det extra stor glädje. All lycka i nästa runda!!!!!

En god utelunch på Café Rangen fick vi till idag, jag och min kollega Cissi. Jo, jag hade matlåda med mig men den kan sparas till i morgon. En havets Wallenbergare satt som en smäck och denna restaurangs goda salladsbord är otroligt bra. Så goda smaker rakt igenom och det känns verkligen nyttigt.

Till kvällen blir det lugnt så när som på en veckohandling ? det kan ta på krafterna. Barnen kommer åter i helgen och då gäller det att ha ett fulladdat kylskåp. David äter numera som en riktigt tonåring och det finns ingen botten. Kul att se. Min egen matlust börjar återkomma förutom att kaffe och sötsaker INTE smakar. Lite tråkigt ? i varje fall när det gäller kaffet. Socker behöver vi som bekant inte.

Det enda jag kan gnälla lite på just nu är vädret??. Hallå! Ska det vara såhär. Inte för att jag tycker Trump har rätt på en fläck men det här med klimatförändringar. Ja, ja.. (OBS! Skämt) Såg något kul på Facebook för några dagar sedan. En vän hade lagt ut en annons på sina sommardäck. ?De var till salu ? de lär aldrig mer behövas?? Ha, ha!!!

Att man kan bli så glad för en räkning som kommer. Första brevet adresserat till Jonas på rätt ;) adress!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards