Alla inlägg den 13 maj 2017

Av Sofia - 13 maj 2017 14:49

Igår var vi hos Johanna och Alexander för att fira 21-åringen och se deras nya lägenhet för första gången. De flyttde in förra veckan och har fått i ordning helt otroligt fort. Å vilken fin lägenhet det är. Ljus och fin, fönster åt många håll och härligt ljusinsläpp. Gamla trägolv överallt och Alexander och hans mamma hade målat vitt och ljust i rummen + någon frän fondvägg här och var. Ett tredje rum har de nu så Johanna kan ha sin hett efterlängtade målarateljé (både på hud och annat underlag) i kombination med kontor. Kvällens meny bestod av hämtpizza från grannen Hasses vilket satt som en smäck. Min mor hade gjort sin underbara daimtårta och även den gick finfint ned. Jag hade köpt ett sällskapsspel – Monopol - till Johanna i variant Game of Thrones vilket hon uppskattade a lot. Hon har gjort en hint om detta för ett tag sedan och det är ju kul att köpa något som de verkligen önskar sig.


Idag tog jag min första lite längre promenad på säkert en månad. Gick till Spexhult och tillbaka – ingen rasande fart men skönt skönt skönt. Kroppen orkade och jag riktigt kände hur lungorna jublade när de fick frisk luft och benen var lika glada över alla härliga steg. Naturen nu är ljuvlig. Helt plötsligt är det explosionen – i grönt – och ja, det finns vårvärme. Är så tacksam och glad för att jag är tillbaka till ett friskare och ett mer, normalt och rörligare liv. Det finns hopp!!


En tur till jobbet har det också blivit. Hann inte riktigt allt som jag ville i går och att sitta några timmar på jobbet i lugn och ro utan telefon – man får massor gjort. Eftermiddagen bjuder mig på Förklädd Gud i Vallsjö kyrka. En konsert med kören i Vallsjö (där mamma sjunger) tillsammans med Eksjö kyrkokör. Jag längtar att få sätta mig tillsammans med min far och bara njuta av dessa underbara sånger. Har hört en del av det förut men inte allt. Detta blir säkert en mycket skönare musikalisk upplevelse än kvällens senare spektakel – Eurovision. Jag gillar ju inte ens låten som representerar Sverige men såklart håller jag på Robin. Har inte hört en enda av de andra låtarna men en kollega sa häromdan på jobbet: När de gjorde snabbreprisen en av kvalkvällarna lät det som samma låt alltihop…. De bådar ju inte gott. Jag hörde en reporter säga: Klart Robin går tar sig till final i detta balladhelvete. Jag hoppas ju att jag får någon ny favorit till min låtlista.


Ha en fortsatt go lördag!!


 

Två underbara ungdomar! Johanna och Alexander

 

Stella, Henry, David och mormor

 

Jonas, jag, Johanna och Alexander

 

Mamma och pappa

 

Underbar lägenhet - David, Alexander, mor och far och Jonas

  

Henry och Stella trivs

 

Världens goaste, finaste 21-åring

 

Jag har aldrig sett Games of Thrones så jag ska nog inte ge mig på detta spel....

 

Ljuvliga vitsippeängar


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards