Alla inlägg den 15 maj 2017

Av Sofia - 15 maj 2017 17:12

Idag har vi namnsdag. Jag, Johanna, Henry (juridiskt sett heter han ju det fortfarande) och Stella. Alla fick de namnet Sofia så idag firar vi med fest. Festen består i att åka till IKEA som jag lovat under en långt tid. Under den lika långa tiden har jag varit sjuk men idag orkar jag med detta även om arbetsdagen varit knökad och lång. Trött men det blir ?bara? IKEA ? inget A6. Faktum är att det brukar vara ganska lugnt när man kommer runt sex-tiden till detta ställe vilket är mycket skönt. Henry ska få ett nytt påslakan till sitt dubbeltäcke (det underlättar INTE att bara ha ett ombyte). Sedan ska jag titta på någon växt till altanen. Det fina olivträd som funnits där mår inte så bra, eller mår inte alls med andra ord. Tvärdött! Kanske säljer IKEA något annat hållbart alternativ. En namnsdagsfika får vi väl festa till det med. Sen har ju den kvällen gått.

I morgon tar jag avsked från Jonas för några dagar. Han åker till Ottawa för att se två hemmamatcher. Jag får sysselsätta mig att vara värd för vår samfällighets årsmöte (som jag i år har placerat hos oss eftersom jag är kassör). Det kommer jag att fixa galant och får sätta barnen i arbete om jag märker att mötet på jobbet drar ut på tiden. Nu har jag varit kassör i ett år och skött om finanserna. Inte många verifikationer på ett år men det är ändå ett ansvarsfullt uppdrag. Det gäller att hålla koll på avgifterna för var och en, och bokföra allt på ett riktigt sätt. Samtidigt är det riktigt roligt när man vid bokföringsårets slut ser att pengarna på kontot stämmer på öret jämfört med mina egna bokföringslistor i excel.

Idag är det bara-ben-premiär. Det är en stor dag varje vår när man kan skippa strumpbyxorna när man väljer klänning/kjol. Det känns ovanligt sent i år.

Ha en fin kväll!!!

Sofiadagen till ära njuter jag av dessa underbara vårblommor. Inte vitsippor men så fina.

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards