Alla inlägg den 18 maj 2017

Av Sofia - 18 maj 2017 20:29

Det blev ju en liten, typ cliffhanger i natt när jag skrev. Fantastiska 4-0 till Ottawa efter första perioden o sen somnade jag. Å ni som är intresserade av hockey o slutspel NHL vet ju hur det gick och ni andra som inte är hockeynördar struntar ju i den uppgiften. Men det gör inte jag. Shit vad kuuuuul med brakvinsten 5-1. Nästa match i morgon kväll är superviktig och den ska jag se eftersom efterföljande lördag betyder sovmorgon.

Dagen har varit SOMMAR. Klänning o solglasögon, ljumna vindar i håret o sol absolut hela dagen. Dagens höjdpunkt var en lunch på Elsie's med de goa kollegorna Pelle o Cissi. Första utelunchen o det smakade så gott med en fräsch räksallad. Höjdpunkt nr två innebar att jag äntligen fick iväg dokumentet preliminära hyror för 2018 till samtliga förvaltningar. Budgeten för 2018 ska egentligen vara klar och mitt dokument blev rejält försenat. 2,5 veckas frånvaro pga lunginflammation samt lite tidsbrist hos andra men nu är det sänt utifrån vad vi vet just nu. Det händer så mkt hela tiden, nya förskolor ska byggas, när blir de klara, hur mycket kommer de att kosta... Tusen frågor och allt vet man inte drygt 1,5 år före saker o ting sker. Budget i allmänhet är en klurig gissningslek.

Nu ligger jag framför kvartsfinal i hockey-VM. Det är inte alls lika kul att titta på hockey utan Jonas men hursomhelst - Heja Sverige!!!!

Ha en fortsatt fin o ljummen svensk försommarkväll!

Nu har grannens körsbärsträd exploderat. Under några dagar framöver kan jag njuta av denna syn.

Av Sofia - 18 maj 2017 03:12

Klockan är 02.51 och jag vaknade nyss av plinget. Ljudet från What's App. När Jonas är iväg brukar han förse mig med liverapport och målservice. Jo, jag kan följa det via NHL's sida men det är rooooligare att få pling från honom. Det var glädjande besked.


1-0 till Ottawa efter 50 sek
2-0
3-0
4-0


4 mål mot 0 efter första perioden!!! Vad händer? Vad sker? Ottawa kör över regerande mästareN - vilken känsla. Nu vet jag ju att "allt avgörs i tredje perran" men det ser ju onekligen mycket bra ut! Heja heja Senators!!! Nu vill jag somna o vakna om några timmar o se att de vunnit matchen!!!

Somnade som en stock i går kväll. Efter en dag full med politiska möten samt utskott förskola/grundskola var jag mer än mör i huvudet när jag kom hem. Det är ett stort uppdrag att vara skolpolitiker. Det är stora siffror och beslut att ta ställning till samtidigt som prioriteringar måste göras.

Tog mina sista krafter till att städa huset o byta lakan. "Skit i dammet" får jag ofta höra men NÅN gång måste det ju bort!! Allt går fortfarande sakta för mig men jag orkade. Sedan avslutades kvällen med mozzarellamackor med tomat o bacon. Barnen åt och åt och åt och de vädjade att jag skulle göra det snart igen. Då är det kul att vara kock. Så kul!! Under tiden tittade vi på Mästerkocken Junior. 10-12 åringar som levererar mat a' la proffskockaf! Helt otroligt och overkligt duktiga!!! Å sååå coola!

Nu sover vi igen! Natti!

All in! #GoSensGo

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards