Alla inlägg den 26 maj 2017

Av Sofia - 26 maj 2017 08:52

Natten gick i hockeyns tecken. Jag upprepar mitt nattliga Facebook-inlägg "Läktaren ser ut som ett maskrosfält. Ett ett och tjugo minuter kvar. I tredje perran avgörs allt. Starkt kaffe lugnar hjärtat."

Medan det stod lika mellan lagen levde hoppet och jag såg mig själv på planet till Ottawa på söndag. Vi planerade att åka för två hemmamatcher i finalen mot Nashville.
Skulle bara fixa ledigt från jobbet...

Nu avgjordes inte allt i period tre utan i femte (!) perioden, dvs förlängning x 2. Då satt den där. Det hårda svarta gummiföremålet i FEL kasse. De gula pingvinsupportrarna jublade i hemmahallen. Sport är inte rättvist, inte livet i allmänhet MEN inatt kändes det orättvist att Ottawa Senators förlorade. I natt var de bättre o det kunde likaväl slutat med vinst. Nu gjorde det inte det.

De har varit underdogs och sportreportrar har tippat att de inte skulle ta sig så här långt. På något häftigt vis har de mer än någonsin bekräftat symbolen på sina tröjor. Krigare!!!! De har kämpat som djur o fått till det (utom möjligen i match 5 då de blev överkörda).

I natt gällde det allt. "Do or die" som Erik sagt till pressen. Själv var han grym som vanligt. I natt hade jag samma känslor för honom som jag har för David när han står i bandymålet. Han var såååå värd att få denna seger och föra sitt lag till NHL-final. Han är inte min son men enormt mycket bonus!

Grattis Senators! RESPEKT!! En fantastisk säsong är över och laget får ta lite fritt. Idag är det sol och fredag "surt sa räven" men jag slipper be om ledigt.

Ha en fin dag!

King Karl

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards