Alla inlägg den 28 maj 2017

Av Sofia - 28 maj 2017 19:35

Min dag! Min mammas dag! Många mammors dag! För några mammor allra första gången. Blommor, choklad och lotter i all ära men att få ha barnen hemma är den största gåvan, Å att få ett SMS av Johanna att "Jag är bäst" värmer ju långt in i själen.


Dagen började mycket bra. Att vakna bredvid Jonas är alltid en bra start på dagen och att dessutom få sovmorgon är ju bonus. Frukost ute på altanen med de barn som orkade upp (dvs bara Stella) var riktigt skönt. Därefter tog jag mig en långrunda till Spexhult medan Jonas åkte till Landsbro för att snickra i huset med sonen Pelle. Idag var promenaden extra härlig. Jag lyssnade på den nyss släppta podden som min kusin Eva-Lena Frick har gjort via cykelpratarna.se. Hör den om ni har en timme över! Klokord från en klok kvinna. Jag beundrar hennes mod som fört henne frarm i livet. Skidprestationer, ansvarig för Vätternrundan och nu VD för Vasaloppet samt en mängd andra saker. Den röda tråden i podden var hennes olika cyklar genom livet...riktigt fyndigt och roligt! Dessutom fick JAG medverka i hennes timme. Jag inledde med min Youtube-inspelning av "Strövtåg i hembygden". Så roligt!!


Hela eftermiddagen firade jag min dag, tillsammans med min egen mamma och Jonas mamma. Min mor hade med sig rabarberpaj och det var sköna timmar ute i det ljumna vädret.


Avslutningsvis vill jag tacka våra fina vänner Mats och Nettan som bjöd enligt tradition på förfest inför Vetlandafesten igår. Så härligt att få vara era gäster på Holmgatan! Vi grillade på eftermiddagen och vi som var där blev nästan lika grillade som köttet på gallret. Eftermiddagssolen var het och den skugga som fanns på deras altan var eftertraktad. Jonas har så många trevliga kusiner inkl respektive och vi hade en otroligt trevlig och god kväll innan vi begav oss ned till city för att lyssna på Sabina Ddumba.


Ha en fortsatt fin kväll!!


Strövtåg i hembygden! Tack fina kusin Eva-Lena för att jag fick medverka i din pod!!


 

Ett soligt och glatt gäng hos Nettan och Mats inför Vetlandafestens lördagskväll!!!

 

Tre mammor och andra goa männniskor!!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards