Direktlänk till inlägg 6 juni 2017

Idag firar vi Sverige

Av Sofia - 6 juni 2017 13:15

Flaggorna vajar fint i vinden idag. Den svenska fina flaggan. Gult som i sol, blått som i sjö eller himmel. Jag har känt på elementen väl idag. Jag firade dagen med en löpartur till Spexhult. Inte riktigt ända fram dock, det orkar jag inte riktigt än eller rättare sagt - jag vill inte fresta kroppen för hårt och ta ut mig för mycket. Är helt enkelt lite rädd. Å fixar jag 8--9 km två eller tre ggr hela sommaren - det är mer än bra. Det är hursomhelst underbart att vara igång igen. Promenader i all ära men flåset mina vänner, flåset!

Även om vårt firande av nationaldag inte är alls lika stort som t.ex grannlandet Norge känns det ändå som det har ökat med åren. David hade i varje fall koll på varför vi firar dagen, jag frågade igår. Gustav Vasa blev utnämnd till kung 1523 men vi började fira den först 1893.

Har precis avnjutit en god brunch med Jonas o Henry på vår altan. Så underbart gott att kunna sitta ute i sommarsverige. Nu ska jag snart åka till Pålskog utanför Skillingaryd för att träffa RH-tjejerna, mina fd jobbarkompisar och goooooda vänner. En av dem bor där och jag tror det var 1999 jag senast var där. Ska bli så trevligt.

Ha en härlig nationaldag alla!!!

Ljuvliga Sverige, Nässjö, på väg ut mot Spexhult

Flaggan vajar på Fridhem 14

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards