Direktlänk till inlägg 9 juni 2017

Födelsedag i Stockholm

Av Sofia - 9 juni 2017 18:49

Stockholm i mitt hjärta!! Det är faktiskt så. Dock....i små doser (typ två dagar) och dessa doser blir i regel intensiva. Att bo här för jämnan o trängas med folk överallt - det skulle ta lång tid att vänja sig.

Dagen började inte kanon. Tåget försenat en timme pga "olycka". Man vill inte ens veta vad som hände... Vi tog en god Cappuccino på Sveriges bästa Espresso house (Nässjö station) och det mättade gott. När tåget väl kom gick vi på FEL tåg. Det där med tågnr är ju lätt men tydligen inte idag. Ja, vi kom ju till Stockholm hur som helst (utan frukost) så allt löste sig.

Det är förunderligt. När man väl börjar gå i affärer inser man hur MÅNGA affärer det faktiskt finns här. Jag försäkrade mig hela tiden om mitt resesällskap hade det bra. Att shoppa runt hör kanske i vissa fall (nästan i alla fall) inte till männens älsklingssyssla.. Han verkade trivas och hjälpte mig att jaga rosa festskor för kommande event. Utan lycka! Det finns många rosa skor men inte så många som passar mina fötter. En rosa väska är införskaffad hursomhelst - har aldrig ägt en märkesväska - nu gör jag det!

Stockholms stadshus är magnifikt! Vi har gått ALLA trappor upp o fått se hela Stockholm ovan! Så fint!

Snart dax för middag på vikingarestaurang i gamla stan. E-typer place! Spännande ska det bli och förhoppningsvis gott!

Jag har världens bästa födelsedag och jag tackar för alla underbara hälsningar på Fejjan och Insta. Gladast blev jag för SMS'en från mina barn. Jag känner mig, som de skriver, som 25 år och är världens bästa mamma!!!

Love and hugs!

Stadshuset och annat mys

25.....eller jag menar 47-åringen

Hur snygg som helst!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards