Alla inlägg den 19 juni 2017

Av Sofia - 19 juni 2017 17:19

Hade kraftiga känningar i går, av häckrensningen i lördags. Alla muskler - fler än vad jag trodde hade - gjorde sig påminda. Idag var det ännu värre. Får verkligen anstränga mig så det inte syns när jag reser mig och går iväg. Ja, det går som bekant över och det är inte heller skadligt. Tråkigt nog har jag även fått ont i halsen så det blir ingen löpning idag som var tanken. Vill verkligen!!!!! Inte bli sjuk nu - IGEN!!! Det är så mycket roligt framöver som jag inte vill missa. Midsommarfirande, två sångframträdande i Almesåkra kyrka 1 juli och Vallsjö gamla kyrka 8 juli. Dessutom är det full speta på jobbet nu inför semestern så sjukfrånvaro nu får bara inte ske. Både David och Henry har var sin sommarförkylning och smittan är ibland (om man är mottaglig) oundviklig. Jag önskar av hela mitt hjärta att ungdomarna kryar på sig - att flyga i 13 h med förkylning är inte kul (jag vet). I morgon bär det av till LA Over There. De har räknat ned dagarna sedan resan bestämdes och nu är det dags.

I lördags gick vi ned till stan i ljummet sommarväder och tittade på stora, breda bilar. Jag är så fascinerande av alla dessa människor som har bilar som ett av sitt stora intresse. Att meka och underhålla, putsa och fixa - jag är totalt ointresserad av dito och framförallt okunnig. Däremot är det roligt att folk kommer och visar upp sina klenoder och det verkade jag inte vara ensam om att tycka. Det var fullt av folk på stan som ville titta. Det fina vädret bidrog säkert. Vi fick tag i två platser utanför Caférangen och hade några mycket trevliga timmar. Sedan skulle vi bege oss till sommarfesten på Almenäs. Vi hade inte köpt några biljetter i förväg utan ställde oss i kön utanför. Det hände absolut inget med den så efter c a 20 min gick vi hemåt och kollade på sista avsnittet av SKAM.

Hela helgen var fantastisk - svensk sommar. Häckarna är rensade och det har även funnits tid till hängmattan. Att ligga på altanen utan att frysa och bara njuta - det finns inte så många stunder på en sommar. Låg och fascinerades av ett spindelnät någon ihärdig liten spindel hade skapat. Fantastiska djur får man ju lov att tycka, även om jag inte gillar spindlar på en fläck. Att se solens strålar skina på de fina trådarna ? det är ett litet under i sig! Vilket nätverk!

Ha en fin måndagskväll

Vilket fascinerande nätverk

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards