Alla inlägg den 28 juni 2017

Av Sofia - 28 juni 2017 21:44

56 år gammal och så kliver döden in och tar hand om allt. Några år över 50. Mitt i livet! Eller har det ens börjat....? Jag har nyss fyllt 47 och jag vill hinna så mycket mer, jag börjar ju så smått inse att livet är alldeles för kort för allt man vill göra och uppleva. För vissa människor tar det på ett tragiskt vis slut alldeles alldeles för tidigt.

Nyheten om att Michael Nyqvist hade gått bort gjorde mig så fruktansvärt ledsen och överraskad. Visste inte att han var sjuk så meddelandet fick oerhört många av oss att haja till. När man inte är beredd på det och någon så känd person bara är borta - det känns overkligt. För mig var han Sveriges bäste manlige skådespelare alla kategorier. Han har gestaltat många roller och han gjorde det mer än bra! Han gick hem, han gick igenom rutan och duken, han hade "det". Han levererade alltid en tolkning som kändes äkta. Dessutom verkade han privat sett vara en oerhört fin människa och varm personlighet de gånger han satt i TV-soffprogram. Filmtitlar som "Grabben i graven bredvid" och "Såsom i himlen" får idag en annan betydelse och den sorgliga känslan blir stark. Jag tyckte så mycket om dessa filmer och även Milleniumtriologin. Teater har jag knappt någon erfarenhet av men är det någon jag skulle ha velat se på Dramaten så är det Michael. Tänker på hans familj och hoppas de får sörja ifred. Det är dock oundvikligt att nyhet som denna slår ned som en bomb. Att en känd människa dör i cancer är inte på något sätt sorgligare än när vem som helst gör det men dock - det blir mer känt i offentlighetens ljus och man har alltid en relation till en skådespelare man tycker om.

Nu passar det egentligen inte att skriva något mer...men jag vill ändå berätta att jag idag har träffat Annie Lööf. Detta gröna, kloka, skärpta energiknippe som leder Centerpartiet med den äran. Såklart det var en ära att få delta i dagens lunch på Matlyckan i Nässjö. Före och efter gjorde hon företagsbesök och jag hoppas hon hade en bra dag i vår stad.

Avslutade dagen med att äta god gillbuffé på BaroÄt i Vetlanda med ett mycket härligt gäng. Mats (en kusin till Jonas) och Nettan, hans dotter och dotterdotter och så vi ? Jonas, jag, Stella, Jois och Alexander. Så mysigt att avnjuta diverse läckerheter med dessa människor. Underbart helt enkelt. Tack för initiativet Mats och Nettan!

Lev nu! Vänta inte med allt. Gör något roligt en vardag eller njut av stunden i soffan. Skit i dåligt samvete. Ge kärlek, ta emot kärlek. Krama om de nära lite extra! Livet har vi fått som gåva och man vet aldrig när grabben i graven bredvid kallar...

Kram

Bror och syster o Annie - trevlig lunch och intressant att få en inblick i hur en dag för henne kan vara.

Ytterligare ett härligt gäng! Go kväll!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards