Alla inlägg den 3 juli 2017

Av Sofia - 3 juli 2017 20:14

Det finns så många ämnen jag vill skriva om, så många ämne som berör. I kväll ska jag skriva några rader om Bråvalla. Festivalen som i skrivande stund bara är ett minne blott.

För oerhört många ungdomar (merparten som var här är ungdomar) förblir dagarna under festivalen ett härligt minne, en musikalisk underbar upplevelse tillsammans med vänner eller flick-/pojkvännen. För vissa enskilda tjejer (för det är ju tjejer) blir denna festival ett svart hål - ett minne like "hell".

Vi har under de senaste åren hört om anmälningarna. Det har varit sexuella trakasserier och fullbordade våldtäkter, både utanför scenområdet och i publikhavet. Den senaste incidenten gjorde att festivalledningen fick nog. De lägger ned hela skiten. Denna kollektiva bestraffning drabbar inte bara de sjuka människor som gör brott, det drabbar även alla andra - helt vanliga personer som åker dit för att lyssna på bra musik, festa och ha kul. För de som gör brotten - de kan inte vara vanliga. De är ovanligt dumma.

Det är för ledsamt! Alltid!!! Att någon ta sig rätten att våldföra sig på en ung tjej övergår mitt förstånd. Vid något fall ingrep en modig kille och försökte förhindra ett övergrepp. Det resulterade i att han själv blev misshandlad sönder och samman. Ett civilkurage som man kan tycka är naturligt men man kan ha viss förståelse för att folk faktiskt inte gör det. Ingriper! Jag bangade Bråvalla - för prisets skull och för tidpunkten. Men!!! hade jag varit där och stått bredvid denna händelse - min ilska hade nog gjort mig olycklig! Vidrigt är vad det är. Stackars tjej...hon hade kanske kort kjol dessutom så oddsen i rätten (om de hittar förövaren) blir väl sådär. För det är ju tyvärr fortfarande så - vi som är tjejer/kvinnor får väldigt märkliga frågor i rättssalen. Har läst så många artiklar om detta och det värsta av allt är att det är sant! Jag blir då trött!!

Tack för ordet!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards