Direktlänk till inlägg 4 augusti 2017

Extra allt

Av Sofia - 4 augusti 2017 14:48

Vaknade kl 06.00 även idag och tvingade mig att somna om. Tvinga i det läget brukar sällan funka men det gjorde det. Efter nattens promenad hem efter den goda middagen var jag så trött efter dagens upplevelser så jag hade kunnat somna stående men jag hann lägga mig. Drömde om att vi alla av någon anledning plötsligt fick åka hem och sedan fanns det inga flyg tillbaka så vi skulle hinna till bröllopet! Knasigt! Skönt att vakna och befinna sig på hotellet. Grym utsikt från hotellet över alla fina byggnader - bara en å annan byggkran som förstör vyn. Inte så att jag tycker att byggkranar är fula - de är nödvändiga - men ja, ni fattar!

Vi travade igår i det enorma köpcentrumet som finns intill hotellet. Flera våningar och mängder med roliga butiker samt även HM förstås. Jonas handlade mer ön jag vilket hör till ovanligheterna. Jag har däremot span på ett par saker - stället ligger ju kvar o vi oxå ett par dar till. Det är mkt jippo på stan - staden Ottawa firar 150 år.

Nu väntar god frukost - magisk god buffé med extra allt och det finns öven mkt nyttigheter. Annars är de ju väldigt glada i att producera saker som är söta och feta i kombo. Sedan blir det ett museum om Kanadas historia. Regnet öser ned så att vara ute går lite bort.

Dagar av extra allt!!!

Utsikt från hotellrummet - maffigt

En paus i shoppingen

En irländsk pub

Gårdagskvällens middag med ett stort gäng, alla brudtärnor och best men inkl respektive samt släkt - gott och mycket mat!

Vi skippade taxin och gick i den varma natten hem. Jonas vid parlamentet.