Alla inlägg den 19 augusti 2017

Av Sofia - 19 augusti 2017 18:49

Ibland plockar man svamp. Idag kändes det som att vi hämtade svamp. Gulingar överallt och kassarna hade lite tyngd. Så underbart. Vi var faktiskt så givmilda så vi gav mor o far min kasse. Med all rätt eftersom Jonas specialställe är beläget i trakten omkring Torset. Ett av dem - han har många. Utan en massa annat folk. Jag har mina ställen här i Nässjö men det finns människor som är mer frekventa i svampskogen än jag.

Under tiden vi var i svampskogen klippte David gräset i Torset och sedan fick vi gofika. Ostkaka plus sedvanliga bullar o nötkakor. Smakade himmelskt då vi avverkat en löparrunda efter frukost. Riktigt sugen!

Det är många större lopp som genomförts idag. Ultravasan på 9 mil i Vasaloppsskogarna och Jönköpings marathon och halvmara. Att springa 9 mil på ca 6 h som vinnaren gjorde övergår mitt förstånd. På riktigt! Hur klarar man det? Pannben av sten förmodligen. Marathon på 4,2 känns faktiskt inte oöverkomligt men jag är såååå imponerad av det också. Jag är mer än nöjd med mina 14 km för dagen. Summa summarum har jag avverkat 5,6 mil men utspritt på 6 dagar denna veckan. Stolt, glad o nöjd. Fantastiskt väder varje tillfälle o jag har inte ont någonstans. Så mkt mer kan man inte begära.

Ikväll grillar vi och som tillbehör blir det - rätt gissat - smörstekta kantareller!!

Mums

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards