Alla inlägg den 4 september 2017

Av Sofia - 4 september 2017 23:15

Vissa kvällar är det svårt att somna. Vissa dagar är så fullproppade med intryck så kroppen går på högvarv och då särskilt hjärnan. Var glad hela morgonen då jag tog adjö av Henry. En rejäl förkylning med halsont, feber och hosta har inneburit en helg i sängen.... Det är förstås inte kul men glädjande sa han: "Det är nog första gången jag tycker det är tråkigt att va sjuk för jag vill till skolan". Att få höra just de orden från honom - det värmer hela dan.

Måndag och ny vecka. Hur mkt som helst att göra! Dagen gick i 120 knyck o jag fick mkt gjort. Jag o kollegan Pelle åkte efter jobbet till vår kollega som är sjukskriven för att hälsa på. Trots ett jobbigt sjukdomstillstånd var det så skönt att få träffa henne. Så gott att bara få sitta ner o prata. Livet är ibland så fruktansvärt brutalt, så otroligt orättvist. Det ger perspektiv åt annat. Alla skitproblem är ju då absolut ingenting.

När jag en timme senare satt på gruppmöte Centern och hör om alla besparingar inom kommunen känns det med ens så oviktigt. Det ÄR det ju förstås inte men om man jämför...
Gick från mötet i regn och jag ville omfamna höstrusket och bara skrika rätt ut i den mörka Nässjökvällen. Var tacksam för varje minut vi får på jorden! Gör det bästa av varje stund!

Det finns andra som kanske inte sover i natt. Världens varmaste kram till dig - du fixar det här!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards