Alla inlägg den 9 september 2017

Av Sofia - 9 september 2017 13:18

Igår var det extra skönt att rensa hjärnan med en löparrunda. Trots ihållande regn. Att sortera alla intryck och liksom bearbeta veckan som gått. Ny chef, långt möte med nämnd BU samt lite andra krångliga och mindre bekväma arbetsuppgifter. Det är inte roligt att ringa samtal till en ung människa och meddela att, nej - vi kan inte ta in dig som hyresgäst med tanke på informationen enligt kreditupplysning. Känner sig som en stor bov som slår undan benen men jag har regler att följa o jag kan inte frångå dem. Men det är jobbigt.

Det knepigaste i veckan var nog familjen som bott i Anneberg i över sex år med barn både i skolan och förskolan. Migrationsverket har nu hittat nån ny paragraf och kallar familjen "rättslös". Utkastade på tre dagar och ansvaret går direkt över till kommunen. Jag gjorde vad jag kunde, ringde till Migrationsverket och vädjade - inget gehör. Alltså man GÖR inte såhär med människor. Hur illa kan man behandla individer när de har etablerat sig i samhället, pratar vårt språk och dessutom hjälper andra nyanlända. Har vi råd att inte försöka hjälpa de som hjälper till med integration?

Jag har legat sömnlös för detta i veckan o har fått höra att jag blir för emotionellt berörd. Å det vet jag men den egenskapen hade verkligen inte Migrationsverket....

Lazy day - sovmorgon, gick till stan, fixa små ärende, fika på Thimons. Skön lördag! Nu är vi på väg till Borohallen för att se första träningsmatch för Boro mot Värnamo. Trevligt!!

Ha en fortsatt fin dag!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards