Alla inlägg den 2 februari 2018

Av Sofia - 2 februari 2018 18:49

Jag betonar och poängterar - fredagskväll o med ett utropstecken! Eller två!!

Vilken vecka! Helt slut. Mentalt utpumpad efter arbetsdagarna. Nya medarbetare som ska börja jobba och inte kommer. Protokollförare på möte - strategiskt fastighetsgrupp och att skriva i fyra timmar o vara på helspänn i alla diskussioner är sannerligen energikrävande. Reflektion - Lokaler är åtråvärd vara när det inte finns så många att tillgå. Sedan ska man försöka få ett vettigt protokoll som slutprodukt. Tycker ändå att jag lyckades hyfsat bra. 7 sidor!!

Är det ont om lokaler i Nässjö kommun är det ännu mer ont om lägenheter. Kände mig som en ?vitskjorta? från filmen En man som hette Ove när jag o två kollegor skulle besöka två familjer som inte kan bo kvar i ett hus som ska rivas. Känns fruktansvärt eftersom dessa individer har varit med om saker man inte ens kan drömma om. Hur kan man förstå hur det är att fly från krig o elände när vi myser ned oss i soffan på kvällarna? Dock ska våra regler gälla för alla och att särbehandla vissa blir bara fel i slutändan.

Jag drömde i natt om det här besöket - att vi blev kidnappade o aldrig mer kom hem. Svettig i morse o jag ville helst inte åka dit. Med tolk via telefon gick faktiskt mötet riktigt bra o jag kom hem till mitt hus öven denna dag!

Härliga idrottsliga prestationer har genomförts i veckan - tänk att ha en juniorvärldsmästarinna i släkten. Så häftigt!!!

Go mysig fredagskväll!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards