Direktlänk till inlägg 20 februari 2018

Utifall att...VM Rusia

Av Sofia - 20 februari 2018 19:45

Nu har jag suttit en timme och fyllt i ett visum för David tillsammans med David för en eventuell kanske möjligen bandyresa till Ryssland. Å inte vilken eventuell resa som helst utan VM för P17-landslaget. Grundtruppen består av 4 målvakter varav David är en. Två får åka. Efter kommande helg vet vi, då tas den slutliga truppen ut. Å för att få åka måste vi fixa ett visum. En ifyllnadsmall fanns medsänd - tack-o-lov. Vi håller våra tummar och det får ni oxå göra. Inte för att jag vill att någon stackars kille ska bli sjuk eller så men det vore ju oerhört trevligt om David fick göra denna resa. Det är två år sedan lite drygt som han var i Finland och spelade VM med P15-truppen. Den gången VANN Sverige ett silver. De förlorade aldrig ett guld (för det är väl så det är i sporten....) Minns när jag lämnade av David på stationen på morgonen den gången - man kunde "ta" på stämningen där han och de andra grabbarna satt för vidare avfärd. Hela mitt mammahjärta önskar att han finge åka och hoppas lika mycket på inte allt för stor besvikelse om så inte blir fallet. Nu är hursomhelst visumet klart - check.


Igår fick var det årsmöte Centern i Framtiden Tryggahems fina lokaler. Fastigheten Parkgården gick fick från Nässjö kommun till Riksbyggens ägo för några år sedan och renoveringen har blivit så bra. En total renovering. Ljust och fint! En visningslägenhet var mycket tilltalande. Vi sa till varandra - kanske man skulle ställa sig i kö direkt så man får en lägenhet när det är dax. Lång kö redan nu.... Eller så får vi vänta på en i Sandsjövik som nu ska genomgå samma makeover som Parkgården. Intill vattnet, bästa läget, bästa platsen i världen (om du fråga mig). Tänk att få avsluta sitt liv där man började...


Å så avslutar jag dagens inlägg med att kommentera lite värme. Fick ett mejl från en marknadsassistent på Cancerfonden som ramlat på min blogg och tackade allra varmast för mitt inlägg i samband med Cancergalan. Han undrade om jag kunde länka bloggen till Cancerfonden - att bli månadsgivare - såklart jag gjorde under dito dag. Å i kön på Konsum i eftermiddags fick jag ytterligare en varm kommentar. "Jag läser din blogg med behållning varje dag". Det är sånt där som sätter sig i hjärtat och liksom genererar värme lite hela tiden. Att skriva är min ventil. 


Ha en fortsatt trevlig kväll alla!!


 

Två år sedan - Silver till Sverige i bandy-VM för p15-landslaget. Nässjögrabbarna Oskar, David och Hampus - de lirar fortfarande ihop i Nässjö IF P18. Förhoppningsvis får samtliga tre vara med i slutet av mars i "Rusia". 


 

Visum - check. Det tog sin lilla tid.


 

Valåret kan börja!! Härligt gäng. Saknar lite yngre/nya förmågor och krafter i vår församling. Very welcome om någon är intresserad att delta. Undertecknad tar gärna emot intresseanmälningar. En kvinna igår vid bordet undrade om jag var lillasyster eller storasyster till Anders. Visste inte om jag skulle börja skratta eller gråta.... Det är (förhoppningsvis) så att Anders ser VÄLDIGT ung ut....eller?







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards