Direktlänk till inlägg 23 februari 2018

Njuta nu - njuta där framme...

Av Sofia - 23 februari 2018 21:04

Det sägs ju att man inte ska längta för mycket efter helgen, efter festen, efter semestern... Man ska leva här o nu. Lite lagom ska man se fram emot saker o det där får man ju deala med lite var o en o lägga nivån efter bästa förmåga. Jag har blivit bättre på det - att vara ?här?!! Till exempel denna vecka som just håller på att passera. Jag har njutit. Jobbat långa dagar o verkligen fått saker gjorda, njutit av det. Var det än har varit. Jag var superstressad i tisdags eftermiddag när jag skulle med andan i halsen till utskott i BU MEN när jag väl var där - släppte jobbet o bara var där i kommunfullmäktigesalen och insöp information som tjänstemännen gav. Jag lär mig!

Idag startade dagen kvart i sju, åt frukost kl 11 då ett möte dragit ut på tiden. Missade invigningen av Åkers uteförskola Stock och Sten. Å nej jag kan inte va med överallt även om det naturligtvis hade sett bra ut om jag varit där eftersom just Åker är mitt område a la kontaktpolitiker. Jag lär mig - det går bra ändå.

De där små men viktiga grejerna i vardagen.
Har fixat visum till David o lyckades få iväg det. Varit på Henrys vernissage på Fenixhuset. Förhörde Stella inför hemkunskapsprov o blev så stolt över hennes överstrykningar. Hon kan verkligen det där med studieteknik .

Å när man traskar hemåt kl fem efter jobbet i 8 minus - då är det så gott att just ha köpt två biljetter till Ebbot Lundgren den 28 april på Pigalle. Nässjö levererar - så skönt att ha det att se fram emot. Då är det mer än vår.
Å Darin i Jönköping den 18 mars.. Å Ted Gärdestad den 14 april i Jönköping... Å Magnus Carlsson i juli på Västerviks visfestival. De där höjdpunkterna man vill o va bra!!!! när man gör slag i saken o bokar/beställer.

När jag lägger mig på kudden kommer jag att grubbla på om vi ska boka även lördagen på visfestivalen då Tomas Andersson Wij... Det kan nog bli en tilläggsbeställning.

Go kväll!!

Dagens tidning - Henrys tavla var på bild

Att se fram emot det där lite längre fram o ändå njuta av nuet (inte så svårt med bubblor.....)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Söndag 17 mars 18:55

Igår kväll blev det inget Anne på Grönkulla, den underbara serie som vi följer på Netflix. Det var NHL-hockey och Jonas son Erik spelade med sitt Pittsburgh mot New York Rangers. Jag virkade mig in i andra perioden men gick och la mig kl halv tio. Or...

Av Sofia - Lördag 16 mars 17:43

En blank lördag, en ledig lördag. Vad gör vi helst då? Packar ryggsäcken med fika och ger oss ut. Vi var sugna på att gå runt Spexhultasjön och trots lite vanskligt väder gav vi oss iväg. Lite duggregn men ingen fara. Första kaffepausen tog vi efter ...

Av Sofia - Fredag 15 mars 19:19

Tiden går. Å tiden går fort. Alldeles för fort. 15 mars och nu vill man börja sakta ned kalendern. Men det var nyss fredag och nu är det fredag igen. En mastig vecka är till ända men den har varit otroligt bra. Resultatdialoger med Kultur- och Fritid...

Av Sofia - Onsdag 13 mars 19:46

Vaknade till ett vitt snötäcke. Bakslag faktum. Men det vita försvann tack och lov fort och innan jag tog bilen insöp jag vårluft. Det var mjukt ute. Helt underbart. Som jag har längtat efter denna våren. Det blir värre och värre för varje år. Vinter...

Av Sofia - Tisdag 12 mars 17:45

Idag har vi haft omvärldsdag. Många var vi vilket är kul. Samtliga ledamöter i kommunfullmäktige, nämndledamöter, VD för kommunala bolag, förvaltningschefer och avdelningschefer etc var inbjudna och vi samlades i Pigalle. Omvärldsdagen innebär my...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards