Alla inlägg den 26 februari 2018

Av Sofia - 26 februari 2018 21:27

Plötsligt händer det - det brukar innebära klirr i kassan men idag hände det o det blev minus i kassan men klirr i själen. Det har tagit några år..... Har funderat o funderat så många ggr på att köpa utrustning för längdskidåkning. Är ju ingen vän av vinter o kyla o vinter egentligen, men allt kan tydligen hända. Just i kväll när skidpaketet är inhandlat o premiärturen är gjord önskar jag att vintern varar ett tag till. Så underbart härligt i spåren och allt kändes så bra. Pjäxorna var varma o oerhört sköna. Blev svett om händerna i de nya ?mulavantarna? som Jonas kallar dem. Att frysa just om händerna är det värsta som finns. Jag hade verkligen inte ont av de 8 minus som kvällen bjöd på.

Har inspirerats av så många nära under årens lopp men intresset tog lite extra fart just denna månad. Kanske var det kusinebarnet Frida Karlsson som fick det slutliga inköpsbeslutet att tas, kanske var det OS o alla härliga framgångar eller min kompis Susanne som ihärdigt åker sina mil i bil för att träna i Lövhult, Eksjö eller Landsbro. Å Tommy på jobbet som pratar om sina härliga skidrundor han genomför. Framförallt är det väl Eva-Lena Frick som har sin topp i jobbet dessa veckor som VD för Vasaloppet eller rättare sagt - alla Vasalopp. Alla ni har inspirerar mig - stort tack!!!

Ett stort tack till Tony Pölder Sport o deras personal som hjälpte oss i eftermiddags på ett helt suveränt sätt med skidval o tillbehör. Killen som hjälpte oss intervjuade lite om skiderfarenheter... Jonas har åkt tre Vasalopp o några Njudungslopp o så nämnde han ju sin släkt där varenda kotte (nästan) har åkt eller åker massa skidor. Jag var ju inte sämre o skrävlade lite om mina fina kusiner o kusinebarn... Jag poängterade dock att mina egna erfarenheter härrör sig från att harva runt nåt varv på 2,5 km i Sävsjö för länge länge sedan..

Å hur var det då att knäppa på sig laggorna. Fantastiskt bra glid, skin till trots. Lite dålig balans i starka nedförslut o jag gjorde två rejäla vurpor men jag är ändå helt såld. Så gott att känna att jag ville åka mer o hade ork till det. Kylan störde mig inte ett dugg - magiskt i sig! Jag fick upp värmen fort!

Check check check! Tack o godnatt!

Glad o nöjd

Inte riktigt som de jag hade förr.... Det har hänt en del med utrustningen sedan 1989..

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards