Alla inlägg den 1 mars 2018

Av Sofia - 1 mars 2018 18:32

Idag är det en mycket speciell dag! Vår!! Punkt. Kanske inte riktigt hade den känslan i dag när jag gick till jobbet men jag hävdar att enligt kalendern så är mars en vårmånad.

  • Vinter = December, Januari, Februari
  • Vår = MARS, April, Maj
  • Sommar = Juni, Juli, Augusti
  • Höst = September, Oktober, November

Dock kan det växla....vädret alltså. Likväl som september kan kännas som en ljuvlig sommarmånad kan december kännas som en lessam höstmånad. Å juni kan ju faktiskt kännas som lite vinter.... 


Dagen har varit mycket bra. Fick en ny dator då vi ska byta med jämna mellanrum när de blir sega. Att få ny dator med Windows 10 när man varit van vid Windows 7 är bara det, ett litet hinder. Rätt roligt ändå att lära sig nya grejer och funktioner. Dock kommer det  till ytterligare lite jobb - t.ex installera skrivare man använder - lite bökigt om sådant inte fungerar. Hade inte heller ekonomisystemet och fastighetssystemet per automatik så det tog ett tag att lösa. Hade dock tillgång till min gamla så jag blev inte arbetslös (tack-och-lov). 

  

Vid halv-tre-fikat blev det massipantåta med den för dagen passande texten "fössta tossdan i mass" - överlag väldigt uppmärksammat nationellt i dagens medier. Vår praktikant som avslutade sina veckor hos oss nu bjöd på en egenbakad princesstårta med texten. Så gott! Hon är från Jönköping kan tilläggas. Det verkar vara mer uppståndelse där beträffande fenomenet.


Å idag är det lite fredag. I morgon är jag ledig för min morbror Gustafs begravning. Det är mycket släkt och kusiner som kommer till Vallsjö kyrka och det är mycket trevligt. 102 år på jordelivet! Så fantatstiskt!


Ha en fortsatt go kväll!


 

Signes fina tårta - o god!!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards