Direktlänk till inlägg 4 mars 2018

Vasaloppssöndag

Av Sofia - 4 mars 2018 19:55

Vilken dag! Vilken skön söndag, denna Vasaloppssöndag!!! Startade dagen med havregrynsgröt o kokt ägg framför TV o just det - TV-sändningar från Vasaloppet. Studerade, aldrig gjort det direkt förut, åkteknik o stakning. Hur oooooorkar de - staka på detta sätt. Noterar att de lyfter lite på hälen o får med sig överkroppen som då inte ska fresta armarna, precis som expertisen sa att de numera gör.

Vi kryddade denna dag med några egna varv i fem-km spåret i Lövhult. I sol. Så fantastiskt skönt. Inga hopplösa branta backar (så jag trillar) o dito då - inga uppförsbackar som suger musten fullständigt då fästet kanske inte är 100. Jag försökte lyfta på hälen lite när jag stakade... Ja, ja - man kan ju inte lyckas med allt i början. Sista varvet körde jag helt utan vantar - amazing i sig. Stolt att faktiskt åka ifatt några åkare o det var inte barn (bara).

Nu i eftermiddags känns det rejält - i innerbensmusklerna. Ville ju passa på att åka lite nu i helgen öven om jag nog inte skulle åkt lika långt idag som igår.

I skrivande stund är ännu två små mål nådda. Fick äntligen se min kusin Eva-Lena Frick i intervju på TV o Jonas farbror Börje Karlsson kom i mål - sitt 59:e lopp. Still going strong. Fantastiskt! Hans sonson Tom Fahlén kom på 76 plats av alla nästan ca 15 000 st åkare. Häftigt bra!!

Gokväll o grattis alla ni som gjorde det idag. Å grattis Eva-Lena - härlig vecka som du har haft det yttersta ansvaret för! Det är mycket tid året om av jobb, för att rodda loppen.

Å så kom hon ju då äntligen i rutan - intervju med Eva-Lena Frick, VD för Vasaloppet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofia - Måndag 15 april 19:17


Den fruktansvärt hårda vinden, näst intill storm, är över. För denna gång. Sjön ligger nu spegelblan - nästan. Vackert! Tänker tillbaka på gårdagen och hur dumt det egentligen var att faktiskt åka till Torset. Att ge sig ut på vägarna. Så många träd ...

Av Sofia - Söndag 14 april 19:37

Idag hade jag tänkt att göra så mycket, vara duktig och städa bilen och påbörja städning av växthuset. Ville inte vara ute en minut extra i denna hårda vind eller full storm. Blev inget med ovan sysslor men man kan ju vara duktig inomhus. Aska ur bra...

Av Sofia - Lördag 13 april 22:23

Upp i ottan och for till Skillingaryd. Stella hade då redan åkt, till Brinell för att göra högskoleprovet. All lycka älskade unge. Distriktsstämma med Centerpartiet på Skillingehus och tacksam att jag fick åka med Ann-Cathrin och Leif Gunnar. Vi ...

Av Sofia - Fredag 12 april 20:16

Trots ihållande regn kom det folk till Malmbäcks torg denna eftermiddag. Invigning av nytt fräscht torg med mer grönytor, nya fina bänkar, japansk körsbärsträd och genomfartsgata är ändrad till gångfartsområde typ. Dessutom ett färgglatt övergångsstä...

Av Sofia - Torsdag 11 april 20:30


Var tredje år får vi våra datorer utbytta på kommunen. De är leasade och den intervallen är väl normal och logisk även att det känns som igår jag gjorde det senast. Vi får behålla den gamla ett par dagar tills vi har kollat så allt förts över och att...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards