Alla inlägg den 15 mars 2018

Av Sofia - 15 mars 2018 20:24

Hade det varit 1 april men icke. Det var sant! Det blev ett ganska betydelsefullt fel när vår kommunala byggnad Vipan skulle skyltas upp o skyltas om igår. Inomhus blev det rätt o riktigt o det är nu tydligt att hitta fram till de olika konferensrummen o förvaltningarna o café Vipan. Utomhus gick det inte riktigt lika bra. Det ?lilla? felet upptäcktes i morse och det dröjde inte länge förrän radion var på plats o det blev ett jättehallå. Nässjö kommun hade blivit Näjssö kommun utanför huvudentrén. Jag skrattade så jag vek mig o kunde liksom inte låta bli att låta andra få veta. Instagram! Det är ju som kloka kollegor sa - all publicitet är publicitet!

Det blev ganska snabbt tillrättat o jag som inte hade något med detta projektet att göra kan inte svara på varför vederbörande inte såg felet medan montering pågick. Bokstäverna är stora o står man i minusgrader uppe i en skylift - möjligen blir man lättare ordblind då... Eller helt blind? Det är dock mänskligt att fela. Korrekturläsning ingick kanske inte i avtalssumman.

Nu känner jag min rygg. Drygt 2 mil i Lövhult o det var ljuvligt. Men det känns.. Är värd både ett varmt bad o god kvällsmat på det.

Godkväll från Näjssö

Ibland blir det fel.. Notera skylten till höger..man kunde ju sneglat...

Gör om o gör rätt!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards