Alla inlägg den 16 mars 2018

Av Sofia - 16 mars 2018 20:05

Idag var det Framtidsmässa på Brinell. De två idrottshallarna var fyllda med montrar o dessa var fyllda med kommunens förvaltningar, Räddningstjänsten, Polisen o många andra företag från orten. Det gäller att knyta till sig intresserade ungdomar o få dem att upptäcka olika inriktningar och yrken. Marknadsföra sig helt enkelt. Jag och min kollega/chef stod i Tekniskas monter en stund, under den tiden var det bara elever från tekniska programmet som kom fram (ha, ha).

När det var lunchbreak på mässan fick jag förmånen att lyssna på ett föredrag av Aron Andersson. Allt är möjligt - var en sammanfattning av hans 40 min långa föreläsning. Fick cancer vid 9 års ålder o efter operationen hamnade han i rullstol. Han körde Vasaloppet för några veckor sedan, han har genomfört cykellopp o bestigit Kebenekaise. Ja hans livsglädje gjorde mig livsglad. Man har så oerhört mycket att vara tacksam för - absolut hela tiden. Aron berättade att han efter operationer inte fick sitta under ett år. Den känslan när han sen fick göra det - otrolig! ?Så är du deppig - testa o inte sitt på ett år - sitt sedan o du blir lycklig!

Ikväll sitter vi i soffan, jag smälter o bearbetar veckan som gått. Massor i kalendern - ska ändå försöka släppa tankarna o äta hemgjord pizza o talangfinal!

Gokväll!!

Fantastisk kille

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards