Alla inlägg den 2 april 2018

Av Sofia - 2 april 2018 18:55

Påskhelgen går mot sitt slut. Goa dagar. Lediga dagar. Har gjort mycket mat. Har ätit mycket mat. Vi har varit sociala o träffat vänner och släkt. Vissa dagar har varit kalla o ruggiga, vissa soliga och underbart sköna (idag). Enda nackdelen är att jag själv inte gått på högsta växel. Det är så oroligt typiskt - när man man väl blir ledig några dagar - då ska bacillerna hoppa på en. Har varit med om det så många gånger. Minns annandag påsk förra året. Trött o hängig och sedan följde en period av lunginflammation. Nu har jag vaccinerat mig så det går förhoppningsvis bort.

Dagen har vi tillbringat hos mor o far i Torset. Som jag sa till mamma. Det kvittar hur man anstränger sig med egen påskmat, när man får smaka mammas slår den allt! Ostkaka till efterrätt o som alltid helt magiskt god. Min bror Anders hade med sig en form råmjölkspannkaka som gåva men den mumsade vi oxå i oss. Johanna var lyrisk över denna barndomens kalasrätt som äts alldeles för sällan.

Hoppas ni har haft en fin påsk alla!

Mina barn hugger in på god mat.

Skaparen till denna - Henry - var inte med idag men jag njöt av hennes konstverk som mor har lite överallt!

Äkta vårtecken - snödroppar

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards