Alla inlägg den 8 april 2018

Av Sofia - 8 april 2018 15:11

Vår. På riktigt! Det är först nu idag som riktigt fattar hur mycket jag har längtat. Första dan som jag INTE tar på mig vinterjackan som en sköld mot kylan. Ljuvligt!

Har gjort bra saker idag. Städat bort skidpjäxor och vinterkängor. Ställt undan vintern och tvättat halsdukar, mössor o vantar. Åkt till förrådet och nu finns det plats för sneakers o lättare dojor. Visst kan det komma bakslag men de blir sällan långvariga. Gick igenom hela garderoben o inventerade. Konstaterade att jag inte behöver köpa ett enda plagg till - detta år. Kom ihåg det! Tur att jag inte köpte några baslinnen och t-shirts på A6 I fredags som jag nog egentligen tyckte jag behövde. Hade det....i olika kulörer. Minnet är kort.

Nu belönar vi oss med kaffe och havrekakor utomhus. Premiärfika ute - på riktigt! Man kan ju fika ute hela året om man vill men idag slipper man tjockpälsen.

Solen är het på våren - riktigt ettrig. Vi sitter o dividerar om huruvida själva solen faktiskt är starkare om vårmånaderna eller om det bara är för att vår vinterbleka hud är ovan vid strålarna. Å efter lite googlande får jag snällt ge mig. UV-index är lägre om våren än t.ex i juli (i Sverige). Med andra ord är det somJonas sa - huden har inte sitt fulla försvar efter en mörk årstid.

Ha en fortsatt ljuvlig söndag!!

Vig fyller på AD-förrådet. Det har sinat....

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards