Alla inlägg den 26 april 2018

Av Sofia - 26 april 2018 20:19

Utbildning hela dagen.
G
D
P
R

Det kryper i kroppen o hjärnan blir tröttare o tröttare. Tittar ut på den fantastiska utsikten från femte plan och fina Ingsbergssjön o de nybyggda husen på ledet....drömmer mig bort lite....

VET innebörden och FÖRSTÅR att det är viktigt. Jag BEGRIPER vad vi måste göra och INSER att de flesta kommunerna ligger efter. Egentligen är det väldigt logiskt. General data protection regulation som förkortningen står för handlar om att skydda personuppgifter och inte spara mer än vanligt samt rensa bort allt som är onödigt o ska informera hen att hen finns i våra register - inget konstigt alls. Dock har vi kanske inte dokumenterade rutiner för allt - det gör att vi nu ligger lite pyrt till då den nya EU:s dataskyddsförordning börjar gälla den 25:e maj.

Det tråkiga är att många tycks tro att det är en enda person som ska arbeta med GDPR på sin lilla kammare. Detta gäller alla! En av de stora skillnaderna jämfört med tidigare. Allt ostrukturerat - mejl, excel- och Word-dokument ska vada iordning. Som nån sa idag på kursen idag (tror det var jag) - vi kan ju deleata mappen G (gemensam) - där alla dokument på kommunens server ligger. Då slipper vi allt tråkjobb. Hade ju lovat att jag inte skulle skriva ett ord till om GDPR. Sorry - det är det jag sysslar med för tillfället....

Fick den äran o vara i tidningen idag tillsammans med toppen på Centerlistan till höstens val. Nr 4 på listan - tack för förtroendet för det är ju det, det handlar om! Nej, jag tävlar inte med min bror ifall nån nu trodde det. Kul att vara bredvid honom hur som helst.

Gladast av allt idag - min härliga dotter Johanna har kvalat in till top-15 i #nordicfaceawards2018!! Såååå grymt bra jobbat!! Jisses vad kul! LYCKA TILL älskade tös!!

Karlsson i toppen - syrran på fjärde plats

Wow vad stolt man blir!!! ???

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards