Alla inlägg under maj 2018

Av Sofia - 8 maj 2018 20:35

A magic day. Å framförallt a magic start. Hela dagen har varit bra men den började med glans. Jag tog en löparrunda 06.20 och jag mötte bokstavligt våren. I den fräscha morgonluften (när man inte tror man ska dö av värmeslag) är löpning är helt fantastisk. Doften av morgon och synen av naturen när det nu spritter så det känns och hörs ? då är det gott att leva. Kände mig riktigt duktig att jag inte stannade kvar på kudden utan tog tillfället i akt. Lusten att springa efter jobbet när det är 24 grader varmt och steksol är näst intill obefintlig. Min värmegräns är fantastiskt dålig och det känns som kroppen ska börja koka. Kvittar hur mycket vatten jag drar i mig. Lät även bilen stå och gick till jobbet ? kunde liksom inte låta bli. Var väl inte riktigt i tid till kl. 08.00 men såna här mornar ? då får man ta det om inte har inbokade möten.

På lunchen gick jag genom stadsparken o köpte en sallad. Det ryktades nåt i tidningen om att Nässjö skulle segla upp som Sveriges fulaste stad. När jag är i parken och tittar ut över citynära sjö ? har extremt svårt för att hålla med. Å de städer som inte platsar i topp bland de fulaste ? om jag fick leta upp några riktigt fula betonggator ? då kan nog alla städer ha lite osnygga platser. Vill påstå att Nässjös stadskärna har fått jättelyft under åren som gått. Massor har hänt och jag är riktigt glad när jag spatserar på gatorna för att nå min arbetsplats.

Eftermiddagen tillbringades på beredning inför BU-nämnd. Liiiite svårt att sitta still i flera timmar när solen lyser från klarblå. Dock alltid otroligt intressanta sammankomster och väldigt viktigt dessutom.

Kvällen avslutades med vårkonsert på Norråsaskolan. Stella och övriga elever på Norråsaskolan som har dans o musik som elevens val uppträdde och sjöng. Å mitt minsta flickebarn sjöng solo. Elivis ?I can?t help fallingvin love with You?. Man smälter. Stoltheten finner i det läge inga som helst gränser. Att höra henne stå där ? bara att hon vågar ? en grym upplevelse. Av integritetsskäl lägger jag inte upp några bilder. Även min Stella vet sina rättigheter och mitt GDPR-prat verkar ha smittat av sig. Ha, ha, ha. Det var tesagt att vi inte fick lägga ut något på sociala medier. Det var en otroligt härlig kväll. Så duktiga elever!

Ha en fortsatt ljummen kväll!!

Av Sofia - 7 maj 2018 18:42

För 22 år sedan, kl. 07.34 för att vara exakt, förändrades min värld. Fullständigt! Då blev jag mamma. Till en flicka. 3,7 kg tung och 51 cm lång. En vecka över tiden - trodde aldrig det skulle komma nån bebis.

Att det gått 22 år sedan är svårt att ta in. Att hon numera är en vuxen individ med eget liv och klarar sig alldeles ypperligt på egen hand är större. På något sätt är man ju alltid mamma och barn är alltid barn ? hur stora de än blir. Det ständiga önskan att de ska må bra, att de ska trivas med livet finns alltid. Oron att något ska hända finns tyvärr också alltid där. För undertecknad ör oron förmodligen större. Kanske inte var optimalt att gånga oron med 4 (st barn).

Minns otroligt starkt än idag hur det kändes när du såg världens ljus. Vilka känslor av power som for igenom kroppen ? har jag klarat det här klarar jag allt. Är så otroligt glad och stolt att jag är blev din mamma och att det var just du som blev min. Such a luck!

Letade efter kort i gamla album häromkvällen och tack-och-lov har jag tagit mycket kort genom åren. Är så tacksam att jag har varit ?duktig? och klistrat och klistrat och klistrat in korten i album. Riktiga kort i album slår det mesta - kan fastna i timmar med att sitta och titta på dig och dina syskon. Dessutom minns man så bra när man tittar. Hur livet var just då.

Ibland kan jag sakna känslan av att vara självklar. Att man fick gratulera med morgonbrickan, hur man ställde till kalas i samband med födelsedagen samt det obligatoriska barnkalaset (även om jag inte älskade det jättemycket just då). Tror det var när du fyllde 8 år. Du skulle prompt ha en bakelse som någon smetade ut i ansiktet. Om jag inte minns helt fel så har jag kort på även det.

Ha en helt underbar fortsättning på din födelsedag. Du firar kvällen med att jobba för kvällen är den tid du har ditt schema. Att alltid jobba kväll passar dig, något som andra skulle ogilla mycket. Någon gång i närtid hoppas jag att det passar med födelsedagstårta!

Älskar dig till månen och tillbaka men det vet du ju! Kraaaam

Älskade tösabit! 22 år!

Älskar ditt lyckliga kladdiga face!! <3

Av Sofia - 5 maj 2018 16:05

Efter en grundstötning för två år sedan är nu äntligen Jonas båt lagad och klar för sjön. Vallsjön - en fantastiskt sjö. Mamma o pappa fixade fika vid sjökanten - ljuvligt!! Äntligen lite värme. Tyvärr blev det ingen premiärtur idag då fästet till de nyinköpta årorna inte passade. Får fixas! Det kommer bli många turer o förhoppningsvis lite fisk på kroken.

Gott med lite sol o högre grader. Vi har längtat efter utefrukost o i morse intog vi havregrynsgröten precis så. Under morgonpromenaden ökade säkert temperaturen 10 grader.

Det mindre positiva med vår o värme är ogräset som tycker det är lika roligt att växa som blommor o växter i övrigt. Om kirskål skulle vara sällsynt skulle man kanske låta det vara... I vår häck är det inte sällsynt. Mängder. Nu är det borta! Snyggt o fint....ett tag..

En punkt på dagens program är kvar. Grill o ja, jag tror vi kan sitta ute!!!!

Ha en fortsatt fin dag o kväll!

Frukost ute!!

Snart på plats

På plats

Vackra Vallsjön

Godaste fikat

Av Sofia - 3 maj 2018 19:04

Ja ni vet ju vad jag gör på jobbet. G.... Behöver inte skriva ut det. General data protection regulation. Nu gjorde jag det ändå. De andra arbetsuppgifterna (som inte är akuta) har jag lagt på hög. 24/7 kan man ju inte jobba - särskilt inte när det är vår. Det räcker med att jag grunnar och drömmer om eländet.

Satt med systemansvariga hela dan idag o försökte reda ut en massa frågetecken. Var så trött i eftermiddags så jag visste inte vad vad skulle ta vägen. Dålig sömn.. Men det var trevligt, har inte skrattat så mycket på väldigt länge. Tårarna bara sprutade. Hade missuppfattat att ?upplåtelse av platsmark? inte bara gällde torget i stan (tänk torgknallar på stan) o sa - jaha det är inte bara plättar på torget? Nej, visst är det konstigt, svarar min kollega, varför kommer en av Mariannelunds frikyrkoförsamling o delar ut pannkakor på Nässjö torg? Ja, det blev ett underbar tankemissförstånd pga ett ord. Plättar för mig var små område - för honom något helt annat. Å detta är ju enligt GDPR känsliga uppgifter - register med religiösa åsikter - viktigt hur det hanteras. Lite positivt är det ändå med GDPR - man har kul (ibland) o man lär sig mkt om kollegors arbetsuppgifter vilket aldrig är fel.

Känsliga uppgifter är även politiska uppfattningar som man ska vara försiktig med. Å andra sidan - är man med i dessa sammanhang är man väldigt offentlig. Igår var jag på valmaterialsfotografering tillsammans med mina gröna centervänner. I samband med detta ska vi författa en slogan som spinner på Centerns slogan på riksplan - FRAMÅT! Valaffischer på Annie Lööf börjar redan synas med detta ord. Jag har mitt klart - det gäller skola o förskola. Återkommer!!

Ligger i soffan o summerar dagen. Idag kom vi FRAMÅT med hjälp av plättar o pannkakor o skratt!

Ha en fin kväll!

Av Sofia - 1 maj 2018 14:10

Goda vänner är alltid goda vänner. Antalet gånger man träffas spelar mindre roll. Igår firade vi Valborg inomhus i värmen med fam Pettersson och fam Undfors, de senare fick gå husesyn. Förhoppningsvis blir sammankomsterna lite tätare. Det känns dock alltid som ?igår? när man träffas vilket är en skön känsla.

Grill o färskpotatis i ugn, grönsaker i foliepaket med ramslök (såklart) o den varan fylldes på i skafferiet igår. Gästpresent från Sandrydet!
Till kaffet blev det Oreo cheesecake. Stella fick välja vad vi skulle bjuda på o hon hjälpte oxå till med desserten. Förutom att botten blev lite hård fick den klart godkänt och även av mig då jag är lite ovan vid gelantinbladshantering. Fotnot: Oreo - ett sagolikt gott chokladkex

Natten blev sen innan kudden nåddes o helgen som gick o går har varit mycket social. Idag väntar ettermeddaskaffe i Torset hos kära mor o far.

Ha en fortsatt fin söndag

Gott gäng

Oreo cheesecake

Fina gåvor från goda vänner

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards