Alla inlägg den 14 juni 2018

Av Sofia - 14 juni 2018 22:38

Vilken vecka!
Gruppmöte Centern - måndag
Härligt lång löpartur - tisdag
Handledarutbildning - onsdag
Tandläkaren med Stella - torsdag

Efter jobbardagarna! Rätt slut nu!

Om vi tar en blick bakåt till gårdagens 3,5 h handledarutbildning var jag ärligen inte glad åt detta. Behöva sitta där igen o så missade jag cykelloppet eller cykelfesten igår genom Nässjö eller runt runt runt Nässjö på några gator. Nu visade det sig att timmarna på Nässjö trafikskola blev helt otroligt bra. En sådan suverän kursledare. Han var verkligen engagerad och älskade det han pratade om. Å hade jag vetat att det var just han som fotograferat alla bilder till böckerna Eksjö o Nässjö lite från ovan hade jag gått fram o tackat för det. Har spenderat många stunder i vårt café på jobbet o bläddrat i den fina boken om Nässjö. Tagna med drönare - helt suveränt fina. Hela vår arbetsplats är dessutom fullproppad med planscher från denna bok (Nässjöboken) Att se sin stad i det perspektivet är alltid kul.

Å visst är det nyttigt att få en uppfräschning av körkunskap, trafikregler o vägmärken. Timmarna gick så fort o go fina fick vi oxå. Sedan får jag kämpa o leva med min fobi. Nu ska David ut på vägarna, lära sig köra o framföra ett fordon i all denna hemska trafik o tuffa tempo. Må alla fartidioter o rattonyktra inkl de som leker med mobilen bara poff paff försvinna från Sveriges yta för alltid. När jag ser krockfilmerna i olika hastigheter o vad som händer med bilarna - då mår jag nästan lite illa. Unga människor tror de är odödliga - de är tyvärr inte det. Tyvärr... Ställde frågan högt under kursen vad ett dubbelkommando kostar. Några skrattade (förstås).

Å tandläkaren med Stella gick kanon. Hennes döda framtand (som hon har slått i och rotfyllt) är nu vit o fin igen. Världens vackraste leende o hon är såååå duktig. Suveränt bra tandläkare! Å så går vi därifrån utan att betala en krona. Man fattar inte hur bra man har det!

Sov gott!

Presenttips!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards