Alla inlägg den 19 juni 2018

Av Sofia - 19 juni 2018 20:32

Skulle äta lunch idag - med barnen. Passa på när jag fortfarande jobbar o Johanna inte börjar förrän eftermiddag på sitt jobb. David har fullt upp på sitt sommarjobb så han kunde tyvärr inte komma loss.

Det var verkligen ingen trevlig promenix dit. Full storm o regn på tvären. Paraply gjorde ingen vidare nytta. Minns när den låååånga värmeböljan pågick hela maj o en bit in i juni. När vi vissa dagar önskade lite svalare temperatur o regn. Då sa vi skämtsamt att ?till midsommar blir det nog 10 grader o regn?. Tänk så rätt vi hade. Väderappen visar på fredag just regn. Det kvittar (även om det är trevligare med sitta-ute-väder) - vi ska få det trevligt ändå såklart!!

Lunchen var hursomhelst underbar. Jag känner mig så rik och lycklig när jag umgås med mina barn. Finns inga pengar i världen som går upp mot den skatt man har i form av barn o tid med dem. Kvittar hur stora de blir. Sedan underlättar det i ärlighetens namn att man har pengar till fyra, fem lunch lite då o då. Dessutom väldigt god lunch. Fisk fylld med spenat - fräscht o lätt. Å sötpotatisaioli på salladsbordet. Kanske inte så fräscht o lätt men wow så gott. Det fanns enchiladas med kyckling för kidz som inte äter firre.

Om man inte vill se fotboll mellan Ryssland o Egypten (?) finns det absolut inget att titta på. Nån bra repris har vi nog alltid.

God kväll!

Å så fjantade vi oss lite...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards