Alla inlägg den 30 juni 2018

Av Sofia - 30 juni 2018 22:16

Vi skulle fiska idag. I Sandsjön. Låna mina bröders båt. Vi hörde att de sålde fiskekort i Sandsjöbaden o gick frejdigt in o frågade killen i restaurangen. - Säljer ni fiskekort? undrade Jonas. Killen såg något frågande ut o undrade om vi ville ha spätta eller lax. - Helst båda, svarade Jonas. Ha, ha - lite språkförbistring o vi gick vidare o fick fatt i annan sakkunnig i campingens reception. Vi fick swisha oss fram till ett dygnskort o utan åror men med motor gled vi ut på min barndomssjö.

Jag bodde här i 20 år o fiskade inte en gång. Å nu älskar jag detta. Särskilt när man får fisk. Det fick vi. Med mitt nya spö fick jag upp en 2 kg gös. Blev såååå glad. Dessutom drog vi upp tre gäddor o tre abborrar. Gäddor vill vi inte äta o abborrarna var för små så de fick simma vidare.

Å nu har vi ätit gösen oxå - eller rättare sagt halva - mycket mat o god mat. Himmelskt med andra ord. En fantastisk dag med stor fiskelycka.

Förmiddagen bjöd en tur till Butik Botanik nära Flisby. En pärla att besöka. God fika i en solig gödselstad (före detta). Så härligt o jag fick med mig två fina kaktusar hem. Vi som bara skulle ?titta?.

Min förkylning håller i sig men anstränger man sig kan man ha det mer än BRA ändå!!

Godnatt!!

Min barndomssjö. Vi rodde samma båt när jag var liten men fiskade aldrig.

En god gös på 2 kg

Jonas trasslar ur en gödda ur drag o håv

På grillen

Himmelsk tallrik

Härligt besök

Gofika på fd gödselstad

Tjusigt hemma. Kaktusar är bra val i värmen.

Till och med Jonas shoppade. Han fastnade för ljus o träklot!!!!!!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Skapa flashcards