Alla inlägg den 14 juli 2018

Av Sofia - 14 juli 2018 15:35

Vi lämnar Västervik med många härliga upplevelser o sköna minnen. Gårdagens musikaliska timmar på slottsruinen var en upplevelse. Halva grejen var nog vädret, stämningen o allt runt i kring. Vissa artister var bara bäst - andra var inte bäst.

Fröken Elvis var kvällens höjdpunkt - ett gäng duktiga tjejer som översätter och tolkar Elvislåtar. Å som de gjorde det. Fick tårar i ögonen vilket inte är så ovanligt iofs men deras sång och spel berörde verkligen. Ärligen hade jag inte förväntat mig så mkt av Babben Larsson i forumet visfestival men hon sjunger riktigt bra. Dessutom är hon vääääldigt rolig och fyndig. Hon kåserade lite lagom om politik, både nationell och internationell. Fällde förövrigt rubriken. Vred mig av skratt. Hon sjöng ihop med Göran Fristorp och till slut sjöng han sin dunderhit om häckande svalor - ni vet nog vilken låt jag menar.

Dan Hylander showade loss och fick verkligen igång publiken, särskilt när han drar de gamla hitsen. Sabina Ddumba avslutade men en mäktig ljusshow vilket ganska ofta betydde att man inte såg henne alls på scenen.

Idag åkte vi nedcabbat med Pelle o Inger till Gränsö - gick en mysig vandringsled och badade vid ett par fina klippor. Jag bangade idag, hala stenar o jag ville absolut inte nudda algerna (havsväxterna) med fötterna. Men Jonas dök i o detta ska kommas ihåg - att han badar o inte jag.

Ha en fortsatt fin lördag!

Mysig middag med Pelle o Inger

Magisk kväll

Härliga vandringsstråk

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards