Alla inlägg den 7 augusti 2018

Av Sofia - 7 augusti 2018 19:00

Jobbstart och allt vad det innebär. Plus lite till. Igår efter jobbet var jag helt slut. Plus lite till. Somnade i soffan till Lotta på Liseberg. Nånstans när hon sjöng Lena Philipssons ?Kärleken är evig? med sin nasala stämma gick ögonen ihop. Jodå, jag gillar Lotta ? snacka om frisk fläkt och att få igång publiken - dock kan jag bara inte med sångröster i näsan. John Lundvik var riktigt bra. Hans röst är mumma. Tomas Ledin är också still going strong.

Halvtomma korridorer börjar bli fulla och mejlen kommer i strid ström och telefonen börjar ljuda. På något sätt känns det som om man inte hade varit ledig alls, det flyter på och i år har jag (ännu) inte glömt något lösenord. Att man har med sig datorn hem är väl kanske en förklaring. Det är dock en bra lösning för mig. Gillar inte att släppa jobbet helt i fyra veckor. Bättre att städa av lite då och då. Sätta flagg på de mejl som ska åtgärdas och slänga det av icke vikt. Det passar mig men passar inte alla.

Det är oxå mycket trevligt att återse kollegor. Fikastunderna, lunch med gott prat. Så värdefullt.

Förutom jobb har även politiken dragit igång. Beredning med majoriteten för barn- och utbildningsnämnden igår. Idag budgetöverläggning med kommunledningen. Är ju inte van att sitta så still nu efter semestern så det kliade lite i benen då och då. Dock är det väldigt bra möten och mycket intressant. När jag är med i dessa sammanhang känner jag en otrolig stolthet. Det är otroligt stort ansvar som jag har fått.

Dessa möten är dessutom extra viktiga i valtider. Allt ställs lite på sin spets nu. Man vet ju inte alls hur det ser ut efter den 9:e september. Med skräckblandad förtjusning ser jag fram emot valdagen. Valarbetet har också dragit igång. Till helgen blir det Grön Trädgård, både i Rödja och i Hattsjöhult. Varmt välkomna till dessa evenemang. Fina, härliga och gröna trädgårdar visas av gästfria vänliga värdar.

Ikväll blir det grill av egenjagad älg (hamburgare). Riktig middag. Igår orkade vi bara steka några ägg och ta fram yoghurtförpackningen.

Ha en fortsatt go kväll!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards