Alla inlägg den 12 augusti 2018

Av Sofia - 12 augusti 2018 19:06

Ligger under filten i soffan efter en varm dusch. Att stå ute ganska still i några timmar blev till slut lite kyligt. Iförd centerjacka var uppdraget att stå vid valaffisch a la Annie Lööf o dela ut ballonger till barnen o broschyrer till de som ville o eventuellt prata grön politik. Delade i varje fall ut några ballonger o var tillgänglig för snack. Jag är inte den sortens människa som bara går fram till människor o börjar prata. Pratar gärna om någon frågar dock.

Att vara i Kerstin och Håkan Ahlstedts trädgården är snudd på overkligt. De öppnar sin trädgård för alla vid olika tillfällen. Idag var det i samarbete med Centern. Så otroligt vackert och välskött. Blommor, persikor, lila tomater och hur mycket som helst annat tjusigt. Vilket engagemang!!! Hela tiden framtida planer, nya projekt och små byggnader. Här kan man hyra rum för bröllopsnatten och andra fester och event. Häftigt!!

Vi köpte perenn lavendel för framtida bo - ska bli en fröjd att få plantera det framöver! Gott fika och korv med bröd fanns till försäljning och både deras barn och barnbarn var goda hjälpredor.

Igår åt vi kräftor från Sandsjön vid Sandsjön. Trevligt, mysigt och otroligt gott. Min äldste kusin tillika dräng på mina bröders gård var oxå bjuden. Alltid lika roligt att träffa Magnus och Ingegerd.

Nu laddar vi med mat o vila inför en ny vecka. Efter en mycket hektisk vecka med jobbstart, valspurtsupptakt och husköp blir det många uppgifter i min illgröna centerjacka. Alltså - den är inte vacker på en fläck men det finns en fördel - man syns!!

Framåt för Sverige!!

Kräftskiva i Norra Sandsjö hos bror Anders o Lotta

Min äldste kusin o jag

Två kusinebarn var hemma. Lukas o Anton

Grönt uppdrag på grön trädgård i gröna jackor

Jonas framför mängder med tomater

Ahhh så fint

Cooooolt!!!

Mycket folk på besök

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards