Alla inlägg den 17 augusti 2018

Av Sofia - 17 augusti 2018 18:34

En tidig morgonpromenad i augustivärme gav mig energi för hela dagen. Full rulle på jobbet och på marknaden. På lunchrasten drog jag på mig den gröna tröjan och kampanjade en stund på höstmarknaden på torget. Pratade med folk, bjöd på kaffe och delade ut ballonger. Det kändes som att det var färre stånd i år men det var gott om folk. Det är otroligt roligt när främmande människor kommer fram till mig och tackar mig för fina insändare i tidningen. En herre påtalade särskilt den som publicerades i veckan där jag skrev om mitt ogillande av smygrasism. Alltså – såna här kommentarer lever jag på hela dagen. Det värmer ända in i hjärteroten (om det finns någon sådan?).


Veckan som har gått extremt fort har också varit mer än fullspäckad. Är man fritidspolitiker i valtider ska det nog vara så. Möte, kampanj, valsedel- och broschyrpackning på luncher, utdelning broschyer på kvällar. Väldigt roligt samtidigt som jag är sovtrött vid kl. 21.00 Min plan var att lyssna på partiledardebatter och dueller på TV på kvällarna men den planen har milt sagt spruckit. Igår var jag på ett ljusparty hos min svägerska i Norra Sandsjö. Det var det första för mig (och kanske det enda). Fina och bra ljus men väldigt dyra. Det doftade starkt av alla dofter. Köpte hursomhelst två ljus för 507 kr (!!!!) Tillägg – valde den mildaste doften jag kunde hitta. Sedan blev det gofika och det satt som en smäck. Frallorna och äppelkakan som mitt syskonbarn Kristin hade bakat var jättegott! Om hade köpte för över 500 kr var man med i en utlottning av mer ljus. Jag vann! så det doftade söta jordgubbar i hela bilen när vi åkte hem. Tack Monica för att du bjöd in mig. Det var en upplevelse.


Ikväll firar vi Stella som fyller 14 år nästa lördag. Fint väder, grilla nåt gott och Johanna och Oliver kommer hem en stund. Go fredag med andra ord!


 

Centerpartiet för Sverige FRAMÅT!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards