Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Sofia - 18 augusti 2018 18:16

Vi firar Stella i helgen. 14 år nästa lördag den 25 augusti. Igår med familjen och idag med närmsta släkten. Tyvärr var det bara mor och far, min bror Anders och Lotta som kommer (Pelle och Monica var upptagna på annat håll) och glädjande är att både sönerna Anton och Simon kommer. De är mest ute och far och upptäcker världen så att de kan komma samtidigt och komma med överhuvudtaget känns ju som en jättebonus.


Nu sitter vi soffan och är färdiga. Har förberett allt för kvällen. Gott! Har till och med hunnit att ta en tupplur tidigare i eftermiddags. Så skönt. Å behövligt. Vi har trajat Spexhult tur och retur och delat ut Center-broschyrer + Vallbohaga och alla små vägar därikring. Det tog på krafterna. Varmare väder än jag trodde så jag var felklädd med andra ord. Vi tittade såklart lite extra när vi gick förbi Karpvägen 27. Vi längtar tills vi får kliva in genom dörren och känna att vi är hemma. Det känns redan som att vi är hemma när vi är i området - go känsla!


Tog tag i min svarta älskling en stund idag. Det har inte blivit mycket gitarrspelande i sommar - alla dessa lediga dagar som flög iväg - det fanns ingen plats för sång- och spelstunder. Tyvärr. Men ackorden sitter och jag älskar att spela låt på låt. Det är ren och skär lycka - att skapa ljud med strupe och fingrar. Vilken gåva! Sedan hur det låter är ju en annan sak. Jonas som ligger i soffan - han klagar hursomhelst inte.


Ha en fortsatt fin kväll! Det ska vi ha med nära och kära!


Strövtåg i hembygden - en favorit

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Text o bild


Ovido - Quiz & Flashcards